• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2
گزارش صعود;

گزارش برنامه صعود قله شاه البرز

  • کد خبر : 4443
  • 13 آبان 1399 - 15:55
گزارش برنامه صعود قله شاه البرز
گزارش برنامه صعود قله شاه البرز استان البرز(طرح سیمرغ) ۳۰ مرداد الی ۲ شهریور ۹۷

شاه البرز بلندترین قله از خط الراس طولانی و شامخی است که در شمال شهر طالقان و بین دو دره طالقان در سمت جنوب و الموت در سمت شمال قرار گرفته‌ است. این خط الراس از جنوب به روستای دره طالقان و روستاهای حسنجون، آرتون، بزج و شهراسر، از شرق به پراچان و دیزان، از شمال به دینه رود، کلان، سیلیکان، اوانک و دره الموت و از غرب به روستای آوه منتهی می‌شود. شاه البرز از سمت غرب به قله زیورچال می‌رسد و از جناح شمالی محدود به دیواره‌ها و سنگ‌های بلند حدوداً ۶۰۰ متری و یخچال‌های دائمی است. قله ای است با ارتفاع ۴۱۷۰ متر که مرز طبیعی استان البرز و قزوین را تشکیل می دهد.سه شنبه ۳۰ مرداد:
ساعت ۱۴:۲۵ از شیراز با اتوبوس بین شهری شیراز رشت به سمت شهر قزوین حرکت کردیم.
چهارشنبه ۳۱ مرداد:
ساعت ۳:۱۵ بامداد به قزوین رسیدیم. در  میدان راه آهن شهر قزوین اتوبوس را ترک کردیم. پس از هماهنگی تلفنی با آقای کریمی (سرپرست و راهنمای برنامه)، ساعت ۴:۲۰ یک دستگاه مینی بوس به اتفاق آقای کریمی به میدان راه آهن آمد و سوار شدیم. پس از پیوستن به سایر کوه نوردان شهر قزوین که قرار بود در این برنامه ما را همراهی کنند ساعت ۵ بامداد به سمت منطقه الموت حرکت کردیم .
ساعت ۷:۳۰  به معلم کلایه رسیدیم و پس از توقف نیم ساعته حرکت کردیم. پس از عبور از روستای گرمارود و زوارک ساعت ۹:۳۰ به روستای ایوانک رسیدیم. روستای ایوانک در ارتفاع ۲۱۶۵ متری قرار دارد پس از بارگیری کوله پشتی ها توسط قاطر، ساعت ۱۰:۳۰ به سمت گوسفند سرا (محل شب مانی) حرکت کردیم. در طول مسیر قله زیبای علم کوه و ارتفاعات اطراف آن نمایان بود .ساعت ۱۶:۳۰ به گوسفند سرا رسیدیم. گوسفند سرا در ارتفاع ۳۱۹۸ متری قرار دارد  و چشمه ای با آب گوارا که جان می بخشد. چادرها را برپا کرده و ناهار صرف کردیم.سپس کوله های صعود را آماده کردیم و ساعت ۲۱ جلسه کوتاهی با حضور سرپرست برنامه برگزار شد. ایشان نکات لازم از قبیل ساعت حرکت، تجهیزات مورد نیاز و .. را یاد آوری کردند .
پنج شنبه ۱ شهریور:
ساعت ۴ بیدار شدیم و ساعت ۵ در قالب یک تیم منظم ۳۴ نفره و با همراهی کوهنوردان با اخلاق و حرفه ای شهر قزوین صعود را آغاز کردیم.ساعت ۱۰:۳۰ به قله سفید کوتور رسیدیم. در کل مسیر شیب داشتیم . حدود۴۵ دقیقه را بر روی قله گذراندیم سپس به سمت قله شاه البرز حرکت کردیم. ساعت ۱۴ به قله رسیدیم.پس از گرفتن عکس یاد گاری و خواندن سرود ملی ایران ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه از همان مسیر به سمت پایین  حرکت کردیم.  ساعت ۱۷:۳۰  مجددا  قله سفید کوتور بودیم و سپس به سمت کمپ شب مانی حرکت کردیم به دلیل خسته بودن همنوردان و تعداد زیاد تیم (۳۴نفر) و تاریک شدن هوا سرعت حرکت کم بود. نهایتا ساعت ۲۲ به کمپ شب مانی رسیدیم.به دلیل خستگی شب دوم نیز توقف کرده و استراحت کردیم.
جمعه ۲ شهریور:
صبح روز بعد ساعت ۵:۳۰ بیدار باش ، چادرهار اجمع کرده و پس از صرف صبحانه ساعت ۷ به سمت روستای ایوانک حرکت کردیم . ساعت ۱۱ به ایوانک رسیدیم پس از جمع کردن کوله ها ، تعویض لباس و بار گیری ساعت ۱۲ به سمت قزوین حرکت کردیم ساعت ۱۶ به قزوین رسیده و پس از تهیه ناهار (قیمه نثار پلو )که یک غذای لذیذ قزوینی است در میدان راه آهن از سرپرست برنامه و سایر همرهان  قزوینی جدا شده و ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه سوار اتوبوس رشت شیراز که از قبل هماهنگ شده بود شدیم و به سمت شیراز حرکت کردیم و ساعت ۶ بامداد روز شنبه به شیراز رسیدیم .
                                                                                      برای مشاهده سایر عکس ها کلیک کنید
سرپرست برنامه: مژگان شرفیان
شرکت کنندگان: فرشته شهریاری، حمیده فرمانی، زینب فلاحی، سیما حسینی، نجمه شاکرنیا، رقیه پورقربان، سحر دشتیانی، آسیه احمدی و حسین کشاورز. با همراهی ۲۴ نفر از کوه نوردان شهر قزوین
ارسال گزارش: مژگان شرفیان

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.