• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1
گزارش صعود:

گزارش برنامه صعود قله کمال آذربایجان شرقی (طرح سیمرغ) ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۸

  • کد خبر : 4359
  • 13 آبان 1399 - 3:17
گزارش برنامه صعود قله کمال آذربایجان شرقی (طرح سیمرغ) ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۸
گزارش برنامه صعود قله کمال آذربایجان شرقی (طرح سیمرغ) ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۸

قله کمال در مجموعه قلل کوهستان سهند قرار گرفته و به عنوان بلندترین قله این منطقه و همینطور به بلندترین قله استان آذربایجان شرقی شهرت یافته است. نام دیگر قله قوچ گلی می باشد. از بالای قله کمال قله هایی به نام دمیرلی، جام و سهند قابل دیدن می باشد. برکه زیبای قوچ گلی در دامنه کوه قراردارد.  برای صعود به این قله باید از شهر تبریز سفر کرد.

روز اول، دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸: در قالب تیم ۱۰ نفره گروه باشگاه آرکا طلوع خورشید بامداد در تاریخ ۹۸/۰۶/۱۸ و به منظور صعود قله کمال راس ساعت ۷:۳۰ از محل تجمع گروه (پارک بعثت ) یا یک دستگاه مینی بوس شیراز را ترک کردیم. صبحانه را در پارک شهرستان زرقان میل کرده و ساعت ۱۳:۳۰ به شهر شهرضا رسیدیم. ساعتی را برای صرف ناهار و نماز توقف کرده و حدود ساعت ۱۴:۵۰ به مقصد تبریز حرکت کردیم.

طبق پیش بینی ما در صورت توقف راننده در شب، روز بعد یعنی تاریخ ۹۸/۰۶/۱۹ ساعت ۱۲تا ۱۴ به شهر تبریز می رسیدم و پس از استراحت روز بعد یعنی ۹۸/۶/۲۰ قله را صعود می کردیم. اما خوشبختانه راننده مهربان و خستگی ناپذیر ما آقای غفاری تصمیم گرفتند که درطول شب به رانندگی ادامه بدهند. بنابراین با هماهنگی اعضای گروه تصمیم گرفتیم که در صورتی که گروه خسته نباشند همان روز ۹۸/۶/۱۹ قله را صعود کنیم و یک روز  به بازدید مناطق دیدنی شهر تبریز بپردازم. بنابراین با راهنمای متعهد و خوشروی برنامه جناب آقای نادری هماهنگ کرده و ایشان نیز پذیرفتند.

روز دوم ، سه شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸: پس از عبور از اصفهان، ساوه، بویین زهرا، قزوین و زنجان راس ساعت ۵ صبح به اقامتگاهی در نزدیکی هشت رود ۱۲۵ کیلومتری شهر تبریز رسیدیم. چند ساعتی را در نمازخانه اقامتگاه توقف و استراحت کردیم. پس از صرف صبحانه ساعت ۱۰ صبح به سمت عوارضی بستان آباد و محل قرار با راهنمای محترم حرکت کردیم. و به اتفاق  آقای نادری به سمت پیست اسکی سهند حرکت کردیم. پس از عبور از روستای ایرانق و ثمر خزان ساعت ۱۲ به پیست اسکی سهند رسیدیم. ساعت ۱۲:۳۰ صعود را از کنار پیست اسکی سهند آغاز کردیم. مسیر صعود پاکوب مشخصی دارد.ساعت ۱۵:۲۰ به قله رسیدیم. نیم ساعتی را روی قله سپری کردیم ، شدت باد زیاد و قله پوشیده از مه بود بطوری که قله های اطراف قابل دیدن نبود . پس از خواندن سرود ملی و گرفتن عکس یادگاری به سمت پایین حرکت کردیم.

در زیر قله در محل مناسبی توقف کرده و ناهار راصرف کردیم و ساعت ۱۸:۳۰ به پیست و محل پارک مینی بوس رسیدیم. شب را در یک  مجتمع اقامتی به نام نیل و در حوالی روستای ثمر خزان  که از قبل هماهنگ شده بود بود سپری کردیم.

روز سوم، چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸: ساعت ۷ صبح به سمت شهر تبریز و دیدن بازار بزرگ و سنتی تبریز حرکت کردیم اما متاسفانه بازار تعطیل بود . صبحانه رادر بازار بزرگ مهمان امام حسین بودیم  و پس از دیدن از مقبره الشعرا و دو بنای تاریخی خانه امیر نظام و  شربت اوغلی و صرف ناهار و پیوستن دو کوهنورد از شهرستان فسا به منظور صعود قله اورین ساعت ۱۵:۳۰  رهسپار شهرستان خوی شدیم  . نکته ای را که باید یاد آوری کنم این است که کلیه بازارهای سنتی شهر تبریز تا ۱۳ محرم یعنی سه روز پس از عاشورا تعطیل می باشد و رستورانها تقریبا غیر فعال ، عزیزانی که تصمیم دارند درکنار صعود از قله از این مراکز دیدن کنند با درنظر گرفتن این موضوع برنامه ریزی کنند .اعضای شرکت کننده در برنامه : خانم ها نرجس هنرور ، فاطمه برزگر ، لیلا توانگر ، فروزان فروغی ، راضیه فروغی ، نجمه شاکرنیا ، نغمه ابوقداره ، صدیقه ملکی

مربی و مسئول فنی : علیا مکتبی فرد / سرپرست برنامه : مژگان شرفیان

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.