• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
3

اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با اتفاقات احتمالی وزش باد ضروری است

  • کد خبر : 52123
  • 12 شهریور 1400 - 7:13
اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با اتفاقات احتمالی وزش باد ضروری است
بام نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به پیش بینی صورت گرفته از سوی هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و هشدارهای داده شده، نیاز است تمهیدات لازم برای مقابله با اتفاقات احتمالی ناشی از این پدیده جوی اتخاذ شود.

صفی الله کرامتی، در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز افزود: با توجه به پیش بینی صورت گرفته، امروز وزش باد در این استان خواهیم داشت که سرعت آن طی بعدازظهر و بویژه روز جمعه، شدیدتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: به همین منظور به کلیه دستگاه های ذیربط استان زنجان و فرمانداری ها، از سوی مدیریت بحران استان آماده باش داده شده است تا تمهیدات لازم را برای مقابله با مخاطرات و حوادث احتمالی، فراهم کنند.

کرامتی، افزود: طی مدت یاد شده، افزایش میزان دما نیز برای این استان پیش بینی شده است که ممکن است مراتع به دلیل گرمای بالای هوا با آتش سوزی مواجه شوند و از طرفی نیز شدت وزش باد موجب گسترش حریق شود.

وی با بیان اینکه بهتر است مردم نکات ایمنی را رعایت کرده و هشدارها و توصیه ها نیز جدی تر بگیرند، تصریح کرد: در این میان، لازم است عموم مردم به منظور حفظ سلامت خود از تردد و توقف در کنار درختان خشکیده و ساختمان های نیمه کاره و تاسیسات مرتفع در زمان وزش باد به جد اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: از چوپانان، گردشگران طبیعت و شکارچیان نیز انتظار می رود در طی روزهای یاد شده از برافروختن آتش در طبیعت و رها کردن آن نیز به جد پرهیز کنند چراکه کوچکترین بی مبالاتی و بی احتیاطی در خاموش کردن آتش ممکن است خسارات زیادی را در پی داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان نیز با صدور اطلاعیه ای به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره و با بیان اینکه احتمال آسیب بر اثر وزش باد شدید وجود دارد، اظهار داشته است: آسیب به درختان خشکیده و تاسیسات شهری و روستایی، پرتاب اشیاء، شکسته شدن درختان خشکیده و وقوع آتش سوزی مراتع و گسترش آن در اثر همراهی افزایش دما و وزش باد شدید، محتمل است.

محمدرضا رحمان نیا، افزوده است: افراد باید از استحکام سازه های مرتفع و داربست های نصب شده اطمینان حاصل کرده و از تردد و توقف در کنار درختان خشکیده و ساختمان های نیمه کاره و تاسیسات مرتفع در زمان وزش باد همچنین از برافروختن آتش در طبیعت و رها کردن آن نیز به جد پرهیز کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.