• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

اثرات فرهنگی درهمه جای پدیده کوهنوردی

  • کد خبر : 14492
  • 30 آذر 1399 - 11:40
اثرات فرهنگی درهمه جای پدیده کوهنوردی
بام نیوز:با انتشار عکس هایی در داخل تله کابین ها و تجمع بی رویه برخی از کوهنوردان در مسیر و قلل کوه ها ،متآسفانه سئوالات زیادی را در ذهن مطرح می کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،ارزش های فرهنگی مدیران-کارگزاران و راهبران در جامعه کوهنوردی ایران می توانند پیش بینی کنند که آیا جامعه تحت مدیریت آنها می تواند بارفرهنگی در شآن این جامعه را کسب و قابل اجرا نمودن آنرا تضمین نماید؟
با انتشار عکس هایی در داخل تله کابین ها و تجمع بی رویه برخی از کوهنوردان در مسیر و قلل کوه ها ،متآسفانه سئوالات زیادی را در ذهن مطرح می کنند.
نباید با به وجود آوردن چنین فضا و شرایطی باعث کندی و پَست رفت در مدنیت کوهنوردی شد.””امروزه کوهنوردی با تمام آزادی هایی که پوشش می دهد اما،در شرایط حاد کنونی یک درس فهم را نیز به ما می دهد و آن خِردی است که ما باید دراین شرایط دشوار بکار ببریم.با امیدواری در انجام چنین درک زیبایی.
محض اطلاع، ،دراین اوقات حاد جهانی،،زمان بیشتر و مناسبی بوجود آمد که تحقیق-پژوهش-تحلیل و کار مطالعاتی در پدیده کوهنوردی انجام پذیرد. باشگاه آلپاین فعالیت های کوهستانی خودرا در شرایط دشوار پاندمی تعطیل نموده است اما،از طرفی در بررسی علمی فعالیت های کوهنوردی نتایج درخشانی را ارائه داد و اتصال هرچه بیشتر استراتژی مدیریت باشگاه را به آینده تضمین نمود.
با مدیریت و دانش managment پرزیدنت باشگاه آلپاین Jusef klenner و ارائه بهترین نتایج از کار در پدیده کوهنوردی–کوهنوردی و حفاظت از آلپ و نیز کوه های جهان و مطالعه این فعالیت ها از طرف جامعه کوهنوردی دیگر کشورها، ،کوهنوردی بلژیک نیز گام های بلندی را به سوی آلپاین برداشته است.
بحق آنچه را که پرزیدنت باشگاه آلپاین بیان نمود که 《ما آینده هستیم》 رنگ حقیقی دارد و فعالیت های کوهنوردی و هم زیست محیطی باشگاه آلپاین از چشم به دور نمی ماند و این فعالیت ها را یونسکو در کوهستان های جهان زیر نظر دارد.
آنچه را که من دلسوزانه با ارسال مقالات کوهنوردی ارائه می دهم این امید را دارم که کوهنوردی ایران گام های بلندی را به سوی ترقی بردارد ونه تنها در زمینه پدیده کوهنوردی و کوهنوردی که همخوانی تنگاتنگ و آشتی جویانه ای با هستی کوهستان و حفاظت از زیست محیط آن دارد بلکه همکاری جامعه کوهنوردی ایران با تولیدکنندگان تجهیزات کوهنوردی بیشتر و اینکه این تجهیزات هم بلحاظ کیفیت در سطح بالا و بلحاظ استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و هم تهیه آنها بلحاظ قیمت برای همه کوهنوردان مقدور باشد.
با آرزوی سلامتی و توفیق برای همه همنوردان فرهیخته ام در ایران.

حمید خسروی

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=14492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.