• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
1
رئیس فدراسیون کوهنوردی خبر داد:

اجرای طرح تربیت «بلد محلی» به صورت پایلوت در ۲ استان کشور

  • کد خبر : 3210
  • 02 آبان 1399 - 17:35
اجرای طرح تربیت «بلد محلی» به صورت پایلوت در ۲ استان کشور
بام نیوز:رئیس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به اجرای طرح تربیت بلد و امدادگر محلی به صورت پایلوت در دو استان کشور، گفت: این طرح با هدف کمک به رونق اقتصاد جوامع محلی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، رضا زارعی صبح جمعه در مراسم افتتاحیه مسیر سبز کوهستان (قله سماموس) در فرمانداری رودسر با اشاره به اینکه پس از ثبت این کوه همکاری‌های بسیاری در ثبت قرارگاه‌های کوهستانی فدراسیون انجام گرفته است، اظهار کرد: طرحی سیمرغ کوه‌های ایران از چهار سال پیش در فدراسیون کوهنوردی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف توسعه گردشگری و ورزشی در دامنه کوهستان آغاز شده است، افزود: با اقتباس از منطق الطیر عطار ۳۰ قله مرتفع در ۳۰ استان کشور را تبدیل در این طرح به عنوان سیمرغ نامگذاری کند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به اینکه کوه سماموس یکی از این ۳۱ قله است، گفت: در این مدت بیشترین صعود به نسبت با ورود گردشگر به قله سماموس در مقایسه با سایر نقاط کشور شاهد بوده است.

وی به برخی از دغدغه‌های مجمع هیئت کوهنوردی اشاره و تصریح کرد: بیشتر صعودها به قله سماموس از سمت استان مازندران انجام می‌شود و آن هدف اصلی که فدراسیون دارد تحت شعاع قرار گرفته است.

زارعی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز شاهد یک مسیر سبز و ایمن در سماموس از سمت گیلان و جواهر دشت هستیم، گفت: امیدواریم با تبلیغات مناسب و با ساخت خانه کوهنوردی به امرار معاش بیشتر جامعه محلی کمک کنیم.

وی از جمله طرح‌های دیگر فدراسیون در این راه را تربیت بلدها و امدادگر محلی، آموزش کوهنوردی روستایی با رویکرد کمک به اقتصاد جامعه محلی با همکاری هلال احمر کشور عنوان کرد و ادامه داد: طرح بلد محلی در دو استان به صورت پایلوت اجرا شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=3210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.