• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

صعود زمستانی ماناسلو

  • کد خبر : 18753
  • 26 دی 1399 - 20:21
صعود زمستانی ماناسلو
بام نیوز: تلاش مضاعفی در پیش روست، رسیدن به قله ماناسلو در زمستان و همچنین قله غربی آن به ارتفاع 7992 متر که بلندترین هفت‌هزارمتری کره زمین است

به گزارش خبرنگار بام نیوز، تیم «ایناکی آلوارز»، «سیمونه مورو» و «آلکس تکسیکون» روز گذشته به ارتفاع ۴۷۰۰ متری ماناسلو در کمپ اصلی رسیده‌اند.

تلاش مضاعفی در پیش روست، رسیدن به قله ماناسلو در زمستان و همچنین قله غربی آن به ارتفاع ۷۹۹۲ متر که بلندترین هفت‌هزارمتری کره زمین است، این هدف “دوبل” تاکنون حاصل نشده است. در حال حاضر، زمستان نپال به نحو بی‌سابقه‌ای معتدل و خشک است، نه‌تنها سرمای شدید حاکم نیست بلکه فراتر از آن بارش شدید برف هم بندرت دیده می‌شود.

سیمونه مورو تاکنون دو بار سعی داشته که این صعود زمستانی را انجام دهد اما به دلیل بارش بیش از ۶ متر برف، امکان آن فراهم نشده و حتی به دلیل رسیدن بهمن به کمپ اصلی، مجبور به ترک این مکان شده است.

«تنجی شرپا» و «وینایاک جایامالا»

تنها تیم مورو نیست که خیال دارد در زمستان، روی ماناسلو تلاش داشته باشد، کوه‌نوردان نپالی تنجی شرپا و وینایاک جایامالا نیز هدف مشترک با آن‌ها را دارند و مدتی است که در منطقه هستند، هدف آن‌ها روشن است؛ تلاشی سبک‌بار، بدون اکسیژن، بدون شرپای ثابت‌گذار و باربر ارتفاع.

تنجی شرپا همنورد «اولی اشتک» بوده و این سبک را از او آموخته، در برنامه‌هایی مثل پیمایش اورست-لوتسه. پیروی از این سبک مستلزم هم‌هوایی قبل از گام نهادن بر این کوه است به همین دلیل از اول ژانویه با همراهی «ابیرال ری»، راهنما و عکاس در “ساماگوان” و منطقه ماناسلو به‌سر برده‌اند و طی این مدت برنامه هم‌هوایی و صعود به چندین قله کوتاهتر را اجرا کرده‌اند. آن‌ها قرار بوده امروز کار خود را شروع کنند اما وزش باد شدید برنامه را به فردا موکول کرده، هنوز مشخص نیست که این دو تیم به هم ملحق خواهند شد یا سبکی متفاوت را در پیش خواهند گرفت.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=18753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.