• امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
کل اخبار 24710
2

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 54114
  • 26 شهریور 1400 - 0:32
اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی
بام نیوز: کشف و ضبط ۲ تُن چوب قاچاق و اهدای جهیزیه ارتش به نوعروسان مهابادی و کشف پوشاک قاچاق خارجی در سردشت از جمله اخبار کوتاه جنوب آذربایجان آذربایجان غربی در هفته جاری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز اظهار داشت: ماموران پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی، ۲ تن چوب جنگلی غیر مجاز را در مسیر “کاولان” به سمت مهاباد کشف و توقیف کردند.

مجید پاتو افزود: این محموله از یک دستگاه خودرو نیسان در حال حرکت با همکاری عوامل انتظامی کشف و سپس متوقف شد.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد محموله توقیف شده مربوط به درختان بید است که اغلب در بستر رودخانه‌های دائمی و فصلی به صورت پراکنده وجود دارند.

پاتو ادامه داد: در این زمینه یک دستگاه خودرو نیسان توقیف و راننده آن دستگیر و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: جنگل‌های این شهرستان که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

وی از مردم طبیعت دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان به شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

اهدای جهیزیه به نوعروسان مهابادی به همت ارتش

مسوول روابط عمومی تیپ ۳۶۴ شهیدنصیرزاده مهاباد گفت: به منظور نهادینه کردن ازداوج آسان، سه سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی به نوعروسان خانواده‌های نیازمند در این شهرستان اهدا شد.

رشید صمدزاده اضافه کرد: این جهیزیه ها شامل یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، جاروبرقی، فرش و لباسشویی است.

وی بیان کرد: نهادینه کردن ازداوج آسان، تشویق جوانان برای ازدواج بهنگام و کمک به نوعروسان نیازمند برای تشکیل زندگی از اهداف این برنامه است.

محموله پوشاک قاچاق در سردشت کشف شد

فرمانده انتظامی سردشت گفت: یک محموله پوشاک قاچاق شامل ۳۲۶ ثوب انواع پوشاک دست دوم خارجی قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ موسی بهاری افزود: تیم های عملیاتی انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی‌هایی که از این خودرو صورت گرفت ۳۲۶ ثوب پوشاک کشف و ضبط شد که راننده آن پس از تشکیل پرونده مقدماتی تا تعیین و تکلیف نهایی راهی زندان شده و خودرو نیز توقیف شد.

سرهنگ بهاری ارزش ریالی محموله کشف شده را بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: قاچاق کالا ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می کند و باعث از کار افتادن چرخه تولید و ورشکستگی کارخانه های داخلی می شود و از این رو پلیس بر خود واجب می داند که با پدیده قاچاق به شدت مبارزه کند.

وی با تاکید بر مبارزه با پدیده قاچاق و تحقق شعار سال، گفت: شهروندان در صورت مشاهده فعالیت اخلالگران اقتصادی، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

سردشت با ۱۲۰ نفر جمعیت از شهرهای مرزی کشور محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.