• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
2

افتتاح ۶ پروژه آبخیزداری و بیابان زدایی در مهرستان

  • کد خبر : 52849
  • 17 شهریور 1400 - 20:25
افتتاح ۶ پروژه آبخیزداری و بیابان زدایی در مهرستان
بام نیوز: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان سیستان وبلوچستان گفت: ۶ پروژه در حوزه آبخیزداری و بیابان زدایی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی کلنگ زنی و افتتاح شد.

عبدالواحد جمشیدزاده در گفت و گو با بام نیوز اظهارکرد: ۵ پروژه شامل احداث سازه های خاکی تراکمی و سنگی ملات در حوزه مطالعاتی کوشان با حجم عملیات ۳۴ هزار و۱۰۰ متر مکعب کلنگ زنی که زمینه استحصال ۵۵۰ هزار متر مکعب آب در پشت سازه ها فراهم می گردد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان بیان داشت : همچنین یک پروژه به مساحت ۱۷۰۰ هکتار در قالب مدیریت هرز آب ها در منطقه گوری و گدامدر که زمینه استحصال ۳۵۰ هزار متر مکعب آب و همچنین با هدف کنترل روان آب ها ، توسعه و تقویت پوشش گیاهی مقابله با بیابانی شدن اراضی افتتاح شد.

وی گفت: یکی از زیربخش های منابع طبیعی کشور که چهارچوب اصلی استقرار و حیات را برای همه موجودات زنده اعم از انسان ، گیاه و جانور فراهم می سازد مقوله آبخیزداری است.

جمشیدزاده تصریح کرد: آبخیزداری به شهادت همه آبخیز نشینان(روستاییان، عشایر، دامداران، کشاورزان، بهره برداران و کارشناسان) نقش مهمی در مهار سیلاب ها، کاهش ریزگردها و پایداری طبیعت ایفاد می نماید.

این مسئول ادامه داد: حفاظت آب و خاک جلوگیری از فرسایش و استفاده بهینه از روان آبها، کنترل سیل و رسوب، تقویت و توسعه پوشش گیاهی، ایجاد اشتغال، احیاء چشمه ها چاه ها و قنوات از مهمترین اهداف مد نظر اداره منابع طبیعی شهرستان از اجرای پروژه های آبخیزداری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان بیان کرد: تعداد ۱۶ روستا با حدود ۴۰۰۰ نفر جمعیت از مزایای این پروژه ها بهره مند خواهند شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.