2

افزایش ۳۰ مگاواتی ظرفیت برق خورشیدی در دشتی

  • کد خبر : 119313
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۵ - ۸:۳۷
افزایش ۳۰ مگاواتی ظرفیت برق خورشیدی در دشتی
بام | با ورود دو نیروگاه خورشیدی جدید در بخش شنبه و طسوج به مدار تولید، ظرفیت برق خورشیدی شهرستان دشتی به ۳۰ مگاوات افزایش یافت و شمار نیروگاه‌های فعال این شهرستان به ۱۰ واحد رسید.

پایگاه خبری بام | فرماندار دشتی در بازدید از مراحل نهایی راه‌اندازی دو نیروگاه خورشیدی ۳ مگاواتی در بخش شنبه و طسوج، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را از اولویت‌های زیرساختی شهرستان عنوان کرد. این نیروگاه‌ها با هدف تقویت پایداری شبکه برق منطقه وارد مدار شده‌اند و در هفته دولت به‌صورت رسمی افتتاح خواهند شد.

رضا مقاتلی با اشاره به روند رو به رشد سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های پاک گفت: با بهره‌برداری از این دو پروژه، مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی فعال شهرستان به ۳۰ مگاوات رسیده که نقش مؤثری در تأمین برق پایدار و کاهش وابستگی به منابع فسیلی خواهد داشت.

وی افزود: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در دشتی با سرعت مناسبی در حال پیگیری است و این شهرستان به یکی از کانون‌های مهم تولید انرژی تجدیدپذیر در استان تبدیل شده است. این روند می‌تواند زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و تقویت زیرساخت‌های انرژی باشد.

فرماندار دشتی همچنین از آماده بهره‌برداری بودن سه نیروگاه خورشیدی دیگر خبر داد و تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، این پروژه‌ها تا پایان ماه جاری به شبکه توزیع برق متصل خواهند شد و ظرفیت تولید برق پاک در شهرستان بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=119313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.