• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 24678
1

«الیاس میلریو»

  • کد خبر : 76368
  • 15 تیر 1401 - 15:33
«الیاس میلریو»
بام نیوز: «الیاس میلریو» متولد ۵ ژوئیه ۱۹۸۷ در پاریس، کوه‌نورد و راهنمای کوهستان فرانسوی است. او در سرتاسر جهان، کوه‌های آلپ، هیمالیا (پاکستان و نپال) و در آند (آرژانتین و پرو) فعالیت کوه‌نوردی داشته و مسیرهای جدیدی را گشایش کرده است.

به گزارش بام نیوز، «الیاس میلریو» متولد ۵ ژوئیه ۱۹۸۷ در پاریس، کوه‌نورد و راهنمای کوهستان فرانسوی است. او در سرتاسر جهان، کوه‌های آلپ، هیمالیا (پاکستان و نپال) و در آند (آرژانتین و پرو) فعالیت کوه‌نوردی داشته و مسیرهای جدیدی را گشایش کرده است. ایلیا در سال ۲۰۱۸ برای صعود به جبهه جنوبی نوپتسه جایزه کلنگ طلایی را دریافت کرد.
الیاس در سال ۲۰۰۹ در سن ۲۱ سالگی به تیم ملی کوه‌نوردی مردان فرانسه (FFME) و سپس در سال ۲۰۱۱ به گروه کوه‌های بلند GHM پیوست. او در مدرسه ملی اسکی و کوهنوردی (ENSA) پذیرفته شد و در ۲۶ سالگی راهنمای کوهستان شد.
جبهه جنوبی آکونکاگوا (۶۹۶۲ آرژانتین) در دسامبر ۲۰۱۲ به همراه «رابین روست»، دنالی (۶۱۹۰ آلاسکا) به همراه «رمی اسفیلیو» و «دیمین توماسی» در دسامبر ۲۰۱۲ از مسیر چکسلواکی در مدت ۸ روز (اولین صعود آزاد این مسیر) از جمله فعالیت‌های میلریو می‌باشند.
از ۲۳ آوریل تا ۴ ژوئن ۲۰۱۴، او مسیر جدیدی را در جبهه غربی سیولاچیکو (۶۲۶۵ متر)، قله دوم سیولا گرانده در کوردیلرا هوآهواش پرو، با همراهی “باند سبیل” باز کرد. این مسیر فنی جدید با اشاره به کتاب Touching the Void اثر «جو سیمپسون» “لمس خلا” نامیده می‌شود.
در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۶ او به همراه «یانیک گرازیانی» و «فران لاتوره» اسپانیایی – مسیر جدیدی را در رخ دیامیر (جبهه غربی) نانگاپاربات (۸۱۲۵) گشایش کرد. آنها به دلیل وزش باد شدید مجبور به توقف در ارتفاع ۷۸۰۰ متری (۳۰۰ متری) قله شدند. هلیاس به کمپ اصلی بازگشت و تلاش مجددی را انجام داد. این بار از طریق مسیر کینشوفر (مسیر نرمال) با همراهی لاتوره و «بویان پتروف» بلغارستانی. این سه در ۲۵ جولای به قله نهمین کوه بلند دنیا رسیدند.
در همان سال، میلریو با همراهی «فردریک دگوله»، «بنجامین گیگون» و «رابین روست»، که به آنها “باند سبیل‌ها” لقب داده بودند، تلاش کرد اولین صعود نوپتسه (Nup II، ۷۷۴۲) را از طریق جبهه جنوبی انجام دهد. پس از نخستین شکست در سال ۲۰۱۵، این چهار مرد مجبور شدند از ارتفاع ۷۴۵۰ بازگردند. سال بعد دگوله، گایگونه و میلریو به قله رسیدند. آنها برای این صعود در سال ۲۰۱۸ جایزه کلنگ طلایی را دریافت کردند.
در بهار ۲۰۱۸ «الیاس میلریو» به همراه «یانیک گرازیانی» و شش اسکی باز در یک سفر به پاکستان شرکت کرد. هدف از این سفر اسکی کردن برج شمالی بیچه‌راهی (حدود ۵۸۸۰ متر) بود. از این اکسپدیشن فیلمبرداری و مستندی زبردست (۵۴ دقیقه، ۲۰۱۸) به کارگردانی «ژروم تانون» تهیه شد.
در سال الیاس همراه با «توماس دلفینو»، «الکساندر مارچسو» و «گرگوری دویار» یک سفر دو ماهه به یوکان و آلاسکا انجام داد. آنها به قله کوه لوگان (۵۹۵۹ متر) رسیدند و از آن با اسکی فرود آمدند.
در تابستان ۲۰۲۱ هلیاس به همراه «پاتریک وگنر» و «یانیک گرازینی» موفق شدند قله دیران پیک ۷۲۶۶ متر و سپس راکاپوشی ۷۷۸۸ متر را به سبک آلپی صعود کردند. این نخستین صعود آلپی بیست و هفتمین قله مرتفع جهان می‌باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=76368
  • ارسال توسط :
  • منبع : کوه قاف

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.