• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
0

انعقاد تفاهم‌نامه میان پژوهشگاه هواشناسی و فدراسیون کوهنوردی

  • کد خبر : 90199
  • 14 آذر 1402 - 23:11
انعقاد تفاهم‌نامه میان پژوهشگاه هواشناسی و فدراسیون کوهنوردی
بام: تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

به گزارش خبرنگار بام، در راستای همکاری با جامعه ورزشی کشور تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران با حضور رؤسای دو مجموعه در محل این پژوهشگاه منعقد شد.

در این مراسم که با حضور مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم فتاحی، معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و کارشناسان این فدراسیون برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترکی در خصوص همکاری متقابل دو مجموعه در زمینه دسترسی مناسب و ارائه محصولات پیش بینی وضع هوا در مناطق کوهستانی کشور در راستای بهره‌برداری کاربران کوهستان از جمله کوهنوردان و طبیعت گردان و همچنین پایش تغییر شرایط جوی در مناطق کوهستانی منعقد شد.

از اهداف اصلی انعقاد این تفاهم نامه همکاری مشترک که مورد تاکید طرفین قرار گرفت می‌توان به انجام بهینه و امن فعالیت‌های مرتبط با کوهستان و ارتقای دانش پیش بینی هواشناسی کوهستان در مناطق کوهستانی کشور اشاره کرد.

ارائه پیش بینی‌های تخصصی شرایط جوی مناطق کوهستانی به شکل عمومی و منسجم برای کوه‌های شاخص ایران، بررسی و امکان‌سنجی تولید سامانه‌های مرتبط با هواشناسی کوهستان به ویژه طراحی و تولید سامانه پیش بینی نقطه‌ای هواشناسی کوهستان، پایش و پیش بینی شرایط جوی در مناطق کوهستانی ایران با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در فدراسیون را می‌توان به عنوان مواردی برشمرد که پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با امضا این تفاهم نامه متعهد به انجام آن شد.

همچنین فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران، فراهم کردن ایجاد بسترهای ارتباطی مورد نیاز برای اطلاع رسانی به موقع از هشدارهای پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، همکاری‌های علمی و اجرایی در خصوص تهیه نرم افزار پیش بینی نقطه‌ای هواشناسی کوهستان را به عنوان مواردی برشمرد که با امضا این تفاهم نامه متعهد به انجام آن خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=90199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.