• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24677
1

«اورست» زمستانی

  • کد خبر : 68886
  • 30 دی 1400 - 22:33
«اورست» زمستانی
بام نیوز: «سیمون مورو»، «الکس تکسیکون» و تیم همراه، هم‌چنان در «ساماگون»، نزدیک‌ترین روستا به بیس‌کمپ، در انتظار بهبود شرایط جهت بازگشت به بیس‌کمپ «ماناسلو» هستند.

«اورست» زمستانی
«یوست کوبوش» کوه‌نورد ۲۹ ساله آلمانی، با هدف صعود زمستانی «اورست» از یال غربی و «دهلیز هورن‌باین» به صورت انفرادی و بدون استفاده از کپسول اکسیژن، هم‌اکنون در بیس‌کمپ «اورست» در انتظار پنجره هوایی مساعد طولانی است تا بتواند تا ارتفاع ۸۰۰۰ متری، ابتدای «دهلیز هورن‌باین» صعود کند.
«کوبوش» در اورست زمستانی امسال ،کاملا تنهاست و امور مربوط به بیس‌کمپ، پخت غذا و ..‌. نیز بر عهده وی است و صرفاً یک چادر کوچک بدین منظور تعبیه نموده است.

«ماناسلو» زمستانی:
«سیمون مورو»، «الکس تکسیکون» و تیم همراه، هم‌چنان در «ساماگون»، نزدیک‌ترین روستا به بیس‌کمپ، در انتظار بهبود شرایط جهت بازگشت به بیس‌کمپ «ماناسلو» هستند.

گفتنی است؛ کوه‌نوردان بلژیکی «سوفی لنائِرتس» و «اِستف مگینِل»، کوه‌نورد لهستانی «اسوالد رودریگو پِریْرا، کوه‌نورد فنلاندی «پائولا استرنگل» به همراه شرپاها، در بیس‌کمپ «ماناسلو» مستقر هستند. کوه‌نوردان مذکور در روزهای گذشته قصد صعود تا کمپ۲ را داشته اما با توجه به انبوه برف صرفاً موفق به صعود تا کمپ۱ شدند.

«نانگاپاربات» زمستانی
تیم بین‌المللی دو نفره متشکل از «دیوید گوتلر» آلمانی و « هروِ بارماسه» ایتالیایی، با هدف صعود زمستانی نانگاپاربات ۸۱۲۶ متری، از مسیر «شِل» واقع در رخ «روپال»، در دومین مرحله از هم‌هوایی، پس از سه شب‌مانی در کمپ ۲ در ارتفاع ۶۲۰۰ متر، به بیس‌کمپ در ارتفاع ۳۵۰۰ متر بازگشتند.
گفتنی است؛ در ارتفاع مذکور که به دلیل دمای منهای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و وزش باد ۵۰ کیلومتر بر ساعت، «گوتلر» به عنوان سخت‌ترین تجربه شب‌مانی یاد می‌کند.

منبع: وب‌سایت «مونتین‌بلاگ»

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=68886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.