• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

اولین دوره ی آموزشی بلدمحلی و امدادگر محلی کوهستان در هرمزگان

  • کد خبر : 63107
  • 01 آذر 1400 - 1:11
اولین دوره ی آموزشی بلدمحلی و امدادگر محلی کوهستان در هرمزگان
بام نیوز: اولین دوره "بلدمحلی و امدادگر محلی کوهستان " استان هرمزگان با حضور 74 کوهنورد هرمزگانی ، در منطقه گردشگری آبگرم گنو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز و به نقل از روابط عمومی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان هرمزگان ، اولین کارگاه آموزشی “بلدمحلی و امدادگر محلی کوهستان ” استان هرمزگان با حضور ۷۴ کوهنورد هرمزگانی ، زیر نظر مدرسین و ناظر فدراسیون کوهنوردی ایران ، در منطقه گردشگری آبگرم گنو برگزار شد.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان هرمزگان در خصوص این دوره گفت: دوره آموزشی بلد محلی برای ارتقا سطح علمی و عملی کوهنوردان و سرپرستان تیم های کوهنوردی ، مرتبط با گردشگران و راهنمایان کوه از ۲۶ آبان ۱۴۰۰ به مدت چهار روز در منطقه گردشگری آبگرم گنو بندرعباس برگزار شد.

 

هادی مفضل اظهار داشت : فدراسیون کوه نوردی، دوره های کارآموزی را برای آشنایی بیشتر با اصول کوه نوردی و افزایش مهارت کوه نوردان تدوین کرده است. دوره های آموزشی  “بلدمحلی و امدادگر محلی کوهستان ” به منظور پاسخگویی به یکی از ضروری ترین نیازهای کوهنوردان و طبیعت گردان در تعامل با طبیعت و محیط کوهستان و همچنین ارتقاء توان آنها در هدایت و سرپرستی گروه، طراحی و به اجرا در می آید. این دوره های کاربردی به شکلی تاثیرگذار به کوهنوردان و طبیعت گردان این امکان را میدهد هنگام مواجه با خطرات احتمالی چگونه با این مسله برخورد کنند ، متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از طبیعت گردان و کوهنوردان که در بین آنها کوهنوردان بسیار حرفه ای نیز دیده می شوند، به دلیل عدم آشنایی با این مباحث، دچار حادثه می شوند.

مفضل در پایان از حضور آقایان مجید حسین پور (ناظر و مدرس فدراسیون کوهنوردی ایران) امیر طالبی (مدرس دوره امدادگر محلی کوهستان از فدراسیون کوهنوردی ایران)  و  رضا ایاز (مدرس بلد محلی از فدراسیون کوهنوردی ایران) مهندس نوبانی (شهردار بندرعباس) ، آقای امیاری (مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان) آقایان عزیزی و دانشمند (مدیران مجموعه آبگرم گنو) ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، دکتر مسیحی (رییس سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان) ، مهندس پارسا پروین (مدیر عامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم) و همه عزیزانی که در برگزاری این دوره تلاش کردند صمیمانه سپاسگزاری کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=63107
  • نویسنده : امین حکمت نیا
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی هیات کوهنوردی استان هرمزگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.