• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
0

اگر درمحدوده مرگبار رعد و برق قرار داشتیم و تا پناهگاه امن بعدی فاصله زیادی بود باید چکار کنیم

  • کد خبر : 51286
  • 06 شهریور 1400 - 5:48
اگر درمحدوده مرگبار رعد و برق قرار داشتیم و تا پناهگاه امن بعدی فاصله زیادی بود باید چکار کنیم
بام نیوز: به محض وقوع صاعقه به سرعت روي زمين بنشینیم و به حالت دولا زانوهای خود را در بغل بگیریم. بهتر است از یک زیرانداز فوم یا کوله پشتی خود به عنوان عایق زمین استفاده کنیم.تجمع نکنیم و از همنوردمان فاصله بگیریم.

اگر هنگام رعد و برق، احساس كرديم كه موهاي سر يا دست‎هاي ما سيخ شده و يا از سنگ‎ها و اشیاء فلزي اطراف خود صداي وزوز شنيدنم و يا بوي اوزون به مشاممان رسيد، باید فورا آن محل را ترك كنيم.

از درختان تك و بلند، تپه ‎ها، تيرك‎ها، سيم های برق هوايي، فنس ها، لوله‎ هاي فلزي آب، علفزار هاي مرطوب وجويبارها ومكان هاي پر آب و رودخانه ها باید فاصله بگیریم. ايستادن زير درختان روي تپه به هنگام صاعقه بسیار خطرناك است.از لبه صخره ها و بلندي قله ها باید فاصله بگیریم و با کاهش ارتفاع خود را از خطر مرگ نجات دهیم.اگر غار عمیقی در آن حوالی بود به آن پناه ببریم.

یادمان باشد غارهای کم عمق نیز می توانند خطرناک باشند.هر گونه شیء فلزي از قبيل كلنگ، باتوم كوهنوردي، لوازم فني سنگ نوردي، عينك با فريم فلزي وهر وسيله فلزي ديگر را از خود دور کنیم.اگر در فضای مسطحی هستیم در محلی باز – بدون درخت – به حالت خميده دست را روي زانوهاي خود قراردهيم.درنقاط مرتفع پناه نگيريم.لباس های خیسمان را به سرعت با لباس خشک تعویض کنیم.در مكانهاي خشك وبدون گياه پناه بگیریم.

طناب هاي را كه به همراه داريم از خودمان دور کنیم، بخصوص اگر خيس ومرطوب باشند.از تلفن همراه و هرگونه وسیله الکترونیک دیگر استفاده نکنیم. بهتر است آن ها را خاموش کنیم.

به محض وقوع صاعقه به سرعت روي زمين بنشینیم و به حالت دولا زانوهای خود را در بغل بگیریم. بهتر است از یک زیرانداز فوم یا کوله پشتی خود به عنوان عایق زمین استفاده کنیم.تجمع نکنیم و از همنوردمان فاصله بگیریم.

اصابت صاعقه اگر چه در زمان بسیار کوتاهی اتفاق می افتد اما مي تواند موجب مرگ آني افراد شود. مرگی که ناشی از ايست قلبي و تنفسي است.

به هنگام رعد و برق بهترین کار این است که به سرعت از محل های خطرناک دور شویم.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=51286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.