• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
1

این تصویر از کجاست

  • کد خبر : 49493
  • 15 مرداد 1400 - 1:38
این تصویر از کجاست
بام نیوز: آخرین فریم از دوربین GoPro 360 «جان اسنوری» کوه‌نورد ایسلندی در تلاش زمستان گذشته برروی K2 آنها را در دل طناب‌های ثابت مسیر این کوه نشان می‌دهد.

به گزارش بام نیوز، آخرین فریم از دوربین GoPro 360 «جان اسنوری» کوه‌نورد ایسلندی در تلاش زمستان گذشته برروی K2 آنها را در دل طناب‌های ثابت مسیر این کوه نشان می‌دهد.

آخرین عکس از زمستان K2

آخرین فریم از دوربین GoPro 360 «جان اسنوری» کوه‌نورد ایسلندی در تلاش زمستان گذشته برروی K2 آنها را در دل طناب‌های ثابت مسیر این کوه نشان می‌دهد.

اینکه مکان تصویر کجاست؟ و آیا آنها به قله رسیده و در بازگشت از قله جان باخته‌اند یا در نیمه راه از صعود بازمانده‌اند را می‌توان در فیلم و عکس‌های دوربین آنها دید و تشخیص داد.

«ایلیا سایکالی» فیلمساز کانادایی همراه «ساجد سدپارا» عنوان می‌دارد از لباس «جان اسنوری» ۴ وسیله شامل ردیاب، تلفن ماهواره ای، تلفن همراه و GoPro 360 را برداشته‌اند. ممکن است تجزیه و تحلیل‌های بعدی بتواند داده‌ها را از دستگاه‌های دیگر که احتمالا به دلیل کمبود باتری متوقف شده ‌اند آشکار سازد.

در بازگشت به کمپ اصلی، آنها سعی کردند تصاویر را مشاهده کنند و متوجه شدند فایل های ویدئویی غیر قابل مشاهده هستند و فقط یک فریم آخر قابل مشاهده است که تاریخ نادرستی را نیز نشان می دهد: ۷ فوریه ۲۰۱۹! (تاریخ حرکت ایشان به قله ۵ فوریه می‌باشد).

در این قاب می توان یک طناب ثابت زرد رنگ را مشاهده کرد، تقریبا آن طنابی که توسط تیم نپالی ثابت‌گذاری شده بود و در اولین صعود زمستانی تاریخ K2 از آن استفاده شده بود. رنگ البته طناب مهم است. زیرا در طناب‌ها در مسیر استفاده شده یکسان نبوده و از طریق «نیرمال پورجا» و سایر اعضای تیم نپالی سعی می‌شود مشخص کنند مربوط به کدام منطقه است.

بدین شکل تردیدها همچنان ادامه دارد و در اسرع وقت، «الیا سایکالی» و «ساجد سدپارا» دستگاه‌ها را در اختیار متخصصان کامپیوتر قرار می دهند، به این امید که در نهایت اطلاعات ذخیره شده و آنچه در فوریه گذشته در K2 اتفاق افتاده است کشف شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.