• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

بارن و برف در راه گیلان

  • کد خبر : 70053
  • 17 بهمن 1400 - 2:08
بارن و برف در راه گیلان
بام نیوز: هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که از عصر امروز جمعه تا صبح یکشنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی شاهد بارندگی و در ارتفاعات بارش برف و کاهش دما تا ۱۵ درجه سانتیگراد خواهیم بود.

براساس پیش بینی هواشناسی گیلان؛ با ورود سامانه ناپایدار و جریانات شمالی از عصر امروز تا پایان هفته پیش رو به تناوب آسمانی ابری ،کاهش دما ،بارندگی و در ارتفاعات بارش برف، وزش باد در برخی نقاط شدید و احتمال رعد و برق و تگرگ مورد انتظار است.

براساس جدول پیش‌بینی هواشناسی گیلان؛ حداکثر دما طی امروز جمعه در برخی نقاط استان همچون منجیل، رشت و لاهیجان به ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد، این درحالی است که طبق پیش بینی هواشناسی دمای استان تا روز یکشنبه در برخی نقاط تا ۱۵ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

همچنین گرم ترین نقطه استان برای امروز سیاهکل با ۲۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود که روز یکشنبه دمای این شهرستان به پنج درجه سانتی‌گراد می رسد .

علاوه بر این رشت مرکز استان گیلان نیز امروز دمای ۲۰ درجه ای را تجربه می کند و روز یکشنبه با ۱۴ درجه کاهش به ۶ درجه سانتیگراد در گرم‌ترین ساعات روز خواهد رسید.

طی این مدت تا صبح یکشنبه آبگرفتگی، لغزش و رانش، کاهش شدید لغزندگی، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، خسارت به محصولات کشاورزی و وقوع بهمن در مناطق مستعد از جمله مخاطراتی است که در زمان فعالیت این سامانه بارشی در استان اتفاق بیفتد.

هواشناسی گیلان توصیه کرد که رانندگان باید در تردد جاده‌ای احتیاط لازم را داشته و از توقف و استقرار خودروها در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند؛ ضمن اینکه از فعالیت‌های کوهنوردی نیز اجتناب شود.

هواشناسی گیلان همچنین توصیه کرد که رانندگان برای عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر خودروهای خود را نسبت به تجهیز امکانات ایمنی همچون زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.