• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

بازگشت اوربکو به هیمالیا

  • کد خبر : 68571
  • 27 دی 1400 - 16:42
بازگشت اوربکو به هیمالیا
بام نیوز: «دنیس اوربکو» کوه‌نورد روس/قزاق به کوه‌نوردی زمستانی باز می‌گردد.

به گزارش بام نیوز، اوربکو قصد دارد با بازگشت به پاکستان برای صعود زمستانی Khosar Gang (۶۰۴۶ متر) پس از دو سال سنگ‌نوردی مرحله جدیدی از صعودهای بلند را آغاز نماید.

او درگفتگو با سایت اکس‌وب عنوان داشت سفر خود را احتمالا از هفته آینده باهمراهی سه کوه‌نورد روس «آنتون کراوچنکو»، «اندرو شلیاپنیکوف» و «مکس برنگارد» آغاز می‌نماید.

آنها از مسیر کلاسیک صعود خواهند کرد. البته مسیر صعود چندان دشوار نیست، ولی همه چیز به آب و هوا و شرایط خاص نفرات بستگی دارد.

“خسار گانگ” قله‌ای شناخته شده در مسیر قراقروم از اسکاردو قرار دارد و از صعودی آسان برخوردار است. دو سال پیش، اوروبکو قصد داشت از این کوه بالا برود. او برنامه‌ریزی خود را با یک گروه تجاری هماهنگ کرده بود و قصد داشت با درآمد حاصله برای تامین مالی یک پروژه آموزشی برای کوه‌نوردان محلی اقدام نماید، اما همه‌گیری کووید۱۹ این پروژه را متوقف کرد.

اوروبکو، اولین قدم برای بازگشت به ۸۰۰۰ers

اوروبکو در گفتگو با Explorersweb می‌گوید: “این نگاه کوتاه به زمستان قراقوروم اولین گام برای بازگشت به ۸۰۰۰ متری‌ها است”. او دو سال گذشته را به صخره نوردی اختصاص داده بود.

“از آنجایی که دو سال است در کوهستان کاری انجام نداده‌ام، مهم است که گام به گام به پیش روم. من قوانین را می‌دانم و بلافاصله با تمرین و رژیم غذایی شروع به کار خواهم کرد.

هدف نهایی

قصد او تلاش برای شکستن رکورد “خوانیتو اویارزابال” کوه‌نورد اسپانیایی با ۲۶x۸۰۰۰ متری است.

«دنیس اوربکو» درحال حاضر بیش از ۲۰ صعود برروی ۸۰۰۰ متری‌ها انجام داده است. همه ۱۴ هشت هزار متری را بدون کمک کپسول اکسیژن صعود کرده و ۵ مسیر جدید برروی آنها گشایش نموده. او ۲ بار موفق به اولین صعود زمستانی شده (گاشربرومII و ماکالو) و حدود ده عملیات نجات بالاتر از ارتفاع ۸۰۰۰ متری انجام داده است.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=68571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.