• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2
سیدحسین می‌ماند و با رشید می‌جنگد

بازگشت دروازه استقلال به تنظیمات کارخانه!

  • کد خبر : 1211
  • 20 مهر 1399 - 12:57
بازگشت دروازه استقلال به تنظیمات کارخانه!
بام نیوز:گلر فصل قبل استقلال علی‌رغم تمام انتقادات، به همین سادگی‌ها قصد ندارد لباس شماره یک استقلال را از دست بدهد تا با جذب یک گلر ملی‌پوش، استقلال در لیگ بیستم بازهم در خط دروازه از دو دروازه‌بان برجسته سود ببرد.

به گزارش بام نیوز، زمین شماره دو مجموعه ورزشی آزادی این روزها محل تمرین تیم فوتبال استقلال است که در فاصله تنها ۲۰ روز مانده به آغاز لیگ بیستم علی‌رغم تمام مشکلات مالی، تمرینات خودش را زیر نظر کادر فنی جدیدش آغاز کرده، به امید آنکه این دوران گذار که خیلی طولانی و خسته‌کننده هم شده است به پایان برسد و این تیم درنهایت بتواند در کنار هوادارانش، رنگ آبی آرامش را پس از مدت‌ها ببینند.

یکی از حاضران در تمرین استقلال در این دو روز گذشته که در فصل نقل وانتقالات صحبت های زیادی مبنی بر رفتن او به گوش می رسید سید حسین حسینی است که هنوز یک سال دیگربا استقلال قرارداد دارد و گویا تصمیم گرفته است لا اقل یک فصل دیگر در تیم محبوبش بماند تا خاطرات تلخ فصل گذشته را به نوعی جبران کند.

این در حالی است که در آخرین بازی داخلی فصل گذشته (فینال جام حذفی) اتفاقات به نحوی رقم خورد که بسیاری از هواداران استقلال سید حسین حسینی را یکی از مقصران اصلی آن شکست تلخ معرفی کردند، فارغ از اینکه در آن دیدار همه بازیکنان لااقل در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی به نحوی عمل کردند که انگار در زمین وجود نداشتند، که این نمایش ضعیف بدون شک با اتفاقات و جریانات بیرون زمین و در رأس آن اختلافات بارز سرمربی و مدیرعامل وقت باشگاه رابطه مستقیم داشت. ازاین‌رو نمی‌شود بابت از دست رفتن جام حذفی، دست روی بازیکنی گذاشت و تنها یک نفر را مقصر این شکست قلمداد کرد، مخصوصاً دروازه‌بان تیم که بیش از هر بازیکنی در میدان احتیاج به آرامش و تمرکز کافی دارد چراکه اشتباهاتشان بیش از سایر بازیکنان به چشم می‌آید.

با این توضیح بخش زیادی از عملکرد حسینی در فصل گذشته را بدون شک می‌توان به‌پای حاشیه‌های بی‌پایان استقلال واریز کرد، حاشیه‌هایی که هنوز که هنوزِه نه‌تنها کاهش نیافته بلکه حتی می‌توان گفت که زیادترهم شده است و این موضوعات برای هر گلری در هر سطحی می‌تواند بسیار گران تمام شود، همچنان که سید حسین حسینی در لیگ نوزدهم بر همین اساس نتوانست تمرکز خود را تنها معطوف به جریانات داخل زمین کند و فصل بدی را پشت سر گذاشت.

اما فصل آینده به نسبت فصل قبل داستان برای سید حسین بسیار متفاوت است، هرچند که استقلال و خودش چندان با این چالش غریبه نیستند.

تا آنجا که ما یادمان می‌آید، چه در دورانی که آبی پوشان پایتخت با نام تاج به میدان می‌رفتند و چه در دروان فعلی، همواره این تیم در خط دروازه شاهد دو گلر طراز اول و ملی‌پوش بود. از پیش از انقلاب گرفته که ناصر حجازی و منصور رشیدی دو مهره ملی‌پوش به‌تناوب درون دروازه استقلال قرارمی‌گرفتند (که البته سهم حجازی بیشتر بود) تا حضورهمزمان احمد عابدزاده و حمید بابازاده و در مقطعی نیز سعید عزیزیان که این روزها در نقش مربی گلرها در کنار محمود فکری حضور دارد، کمی هم جلوترمی آییم به هادی طباطبایی و پرویز برومند می‌رسیم که هردوی آن‌ها روزی لباس شماره یک تیم ملی ایران را هم بر تن کردند و درنهایت جنگ وحید طالب لو و سید مهدی رحمتی که این اخری‌ها با خداحافظی طالب لو به جنگ رحمتی و حسینی تغییر یافت و حالا حسینی و مظاهری در آخرین سکانس از جدال گلرهای استقلال در کنار هم برای ایستادن در درون دروازه استقلال مدل ۱۴۰۰ مبارزه خواهند کرد.

فصل گذشته جزو معدود فصولی بود که استقلال برخلاف رویه همیشگی‌اش در سال‌های گذشته، تنها با یک گلر مدعی مسابقات را به پایان برد که همین امر باعث ایجاد شائبه‌های زیادی شد، ازاین‌جهت که بسیاری معتقد بودند، عدم یک رقیب جدی باعث افت هر گلری خواهد شد و همین نکته مسئولان استقلال را بر آن داشت تا در اولین حرکت نقل و انتقالاتی به سراغ رشید مظاهری سنگربان ملی‌پوش فصل گذشته تراکتور بروند و او را به خدمت بگیرند. در ابتدا تصور می‌شد حسینی بابت این انتقال بخواهد به نشانه اعتراض، استقلال را به مقصد تیم دیگری ترک کند، ضمن آنکه، خودش نیز با پاک کردن عکس‌های دوران حضورش در استقلال در صفحه شخصی‌اش به این شایعات دامن زد. اما درواقع آنچه در این دو روز گذشته از تمرینات استقلال به‌خوبی مشهود است، حاکی از انگیزه بسیار بالای این دروازه‌بان شیرازی برای به فراموشی سپردن فصل گذشته و علاوه بر آن رقابت در محیطی سالم با رشید مظاهری است که همین امر تا حد زیادی خیال هواداران استقلال را در درون دروازه در بازی‌های این فصل راحت کرده است.

در همین ارتباط گویا روز گذشته در جریان تمرینات استقلال، سید حسین حسینی بعد از جلسه‌ای سرپایی با محمود فکری تصمیم گرفته است که لباس شماره یک استقلال را که با سختی بسیار زیادی به دست آورده است به همین سادگی‌ها رها نکند و در این فصل دوشادوش رشید مظاهری برای حضور در چارچوب دروازه استقلال بجنگد. به همین خاطر با اضافه شدن رشید مظاهری در تمرینات از حالا می‌توان، منتظر صحنه‌های جالبی در تمرینات استقلال با حضور این دو گلر باانگیزه و البته توانمند حدس زد و این حضور توأمان دو دروازه‌بان مدعی استقلال را دوباره برمی‌گرداند به تنظیم اولیه‌اش که همان تلاش‌های دو گلر مدعی است برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دیدار هفته آینده.

اما در پایان این مطلب باید خاطرنشان کرد که آنچه مسلم به نظر می‌رسد کار سخت محمود فکری برای استفاده از این دو دروازه‌بان سرشناس و مدعی است چراکه هرکدام از این دو دروازه‌بان میانه خوشی با نیمکت نشینی ندارند و او باید به نحوی رفتار کند تا حضور این دو نفر قبل از ایجاد هر حاشیه‌ای، باعث تقویت تیم شود که این امر بدون شک یکی از چالش‌های سخت کادر فنی استقلال در فصل آینده محسوب می‌شود که نحوه اداره آن، محک بسیار مناسبی برای شناختن عیارِ درایت محمود فکری است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=1211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.