• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

بانوی کوهنورد معلول گلستانی: نشان سیمرغ کوه‌های ایران را با پای مصنوعی می‌گیرم

  • کد خبر : 5413
  • 20 آبان 1399 - 10:45
بانوی کوهنورد معلول گلستانی: نشان سیمرغ کوه‌های ایران را با پای مصنوعی می‌گیرم
بام نیوز: بانوی کوهنورد معلول گلستانی گفت که با وجود دشواری در صعود به قله با پای مصنوعی، در حال تمرین و برنامه‌ریزی برای گرفتن جایزه "سیمرغ کوه‌های ایران" هستم.

سمیرا جرجانی  در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز اظهار داشت: فدراسیون کوهنوردی از سال ۱۳۹۵ اجرای طرح نشان سیمرغ کوه‌های ایران را آغاز کرد که در آن هر کوهنوردی که بتواند به بلندترین قله ۳۱ استان کشور صعود کند این جایزه را به دست خواهد آورد.

وی بیان کرد: چند سال قبل بر اثر تصادف، یکی از پاهایم را از دست دادم اما بروز این مشکل موجب دوری از فعالیت های ورزشی نشد و با وجود دشواری فراوان، از آن زمان تاکنون به چندین قله مرتفع کشور صعود کردم.

این کوهنورد گلستانی افزود: با آغاز کوهنوردی حرفه ای از سال ۸۸ تاکنون با پای مصنوعی موفق به فتح دماوند، شاهوار سمنان ، سماموس مازندران و پیرگردکوه گرگان شده و در حال حاضر هم برای صعود به قله ۳ هزار و ۹۶۲ متری توچال تمرین می کنم.

جرجانی ادامه داد: کسب جایزه سیمرغ کوه های ایران نیازمند پیمودن مسیر طولانی و سخت فتح قله های بلند است اما تلاش می کنم به عنوان اولین بانوی کوهنورد ایران با پای مصنوعی این افتخار را به دست آورم.

وی به مشکلات کوهنوردی حرفه ای برای افراد معلول اشاره کرد و گفت: صعود به ارتفاعات چند هزار متری با یک پا، کار بسیار سختی است اما برای نشان دادن اراده زیاد ورزشکاران معلول، سختی این صعودها را به جان خریده و تا رسیدن به افتخارات بیشتر داخلی و خارجی این ورزش را ادامه خواهم داد.

وی افزود: با وجود کسب موفقیت های گذشته و داشتن هدف بزرگ کسب جایزه سیمرغ کوه های ایران به عنوان اولین زن کوهنورد معلول ایران، مسوولان ورزش گلستان تاکنون توجهی به این افتخارات نداشته و حتی از نصب بنر تبریک و تماس تلفنی برای دلگرمی به من دریغ کردند.

این کوهنورد معلول گلستانی ادامه داد: حمایت مسوولان از ورزشکاران معلول و بازتاب تلاش های آنان در جامعه، علاوه بر ایجاد انگیزه در دیگر افراد دارای نقص عضو برای حضور در ورزش، موجب بهبود روحیه ورزشکاران حرفه‌ای معلول در راه رسیدن به افتخارات بیشتر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5413
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.