• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
2

بررسی نحوه شیوع کرونا در ورزش‌های فضای باز کوهستانی

  • کد خبر : 13083
  • 19 آذر 1399 - 13:05
بررسی نحوه شیوع کرونا در ورزش‌های فضای باز کوهستانی
بام نیوز: خطرات ویژه، توصیه‌ها و روش‌های کاهش آن‌ها برای سیاست‌گذاران. این نشریه یکی از اولین نشریاتی است که به COVID-19 و ورزش‌های فضای باز/کوهستانی اختصاص دارد.

یه گزارش پایگاه خبری بام نیوز ،همکاری کمیسیون پزشکی UIAA، و رئیس آن Urs Hefti در مقاله جدید SARS-CoV-2، COVID-19 و ورزش‌های کوهستانی: خطرات ویژه، توصیه‌ها و روش‌های کاهش آن‌ها برای سیاست‌گذاران. این نشریه یکی از اولین نشریاتی است که به COVID-19 و ورزش‌های فضای باز/کوهستانی اختصاص دارد.

این مقاله موارد زیر را پوشش می‌دهد:
-اطلاعات عمومی درباره بیماری COVID-19
-رفتار ویروس و چگونگی انتشار آن
-خطرات مشارکت در ورزش‌های فضای باز/کوهستانی
-اقدامات اجرا شده توسط مقامات دولتی
-خطرات مشارکت در ورزش‌های فضای باز/کوهستانی در مقایسه با سطوح متفاوت خطرات در جامعه
-چگونگی کاهش خطر در هنگام مشارکت در در ورزش‌های فضای باز/کوهستانی

نویسندگان به نتایج زیر دست یافتند:
بررسی اینترنت و مقالات پزشکی و با مشورت انجمن‌های کوه‌نوردی، شواهد بسیار کمی از انتقال عفونت SARS-CoV-2 در هنگام ورزش‌های کوه‌نوردی در فضای باز مشاهده شد. که با شواهد منتشر شده از مدارک عفونت SARS-CoV-2 که در فضاهای عمومی به ندرت دیده شده، مطابقت دارد. به این نتایج دست یافتیم که خطر عفونت SARS-CoV-2 در فعالیت‌های ورزشی فضای باز بسیار کم است. با این وجود تاکید می‌کنیم که فضاهای بسته وابسته به فعالیت‌های ورزش کوه‌نوردی (مانند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ برای دسترسی به مناطق کوهستانی، اقامت در پناهگاه‌های کوهستانی و ارتفاعات) خطرات عفونت SARS-CoV-2 را به همراه خواهد داشت. این خطرات را می‌توان با اجتناب از موقعیت‌های پرخطر و انجام اقدامات معقولانه‌ای مانند رعایت بهداشت، استفاده از ماسک صورت و بیش از هر چیز؛ حفظ فاصله اجتماعی تا حد ممکن کاهش داد. این اصول در بسیاری از ورزش‌ها و فعالیت‌های بیرونی دیگر که برخوردی نیستند؛ یعنی ماهیت ارتباط نزدیک انسانی ندارند، مانند پیاده‌روی سبک، دویدن، دوچرخه‌سواری، ورزش‌های آبی، گلف و ماهی‌گیری قابل اجرا هستند. هنگامی که خدمات بهداشتی به حداقل می‌رسد، بسیار مهم است که تمرینات ورزش در فضای آزاد در سطح عالی برای هر شخص برگزار گردد، تا احتمال حادثه کاهش یابد. همچنین، ضروری است که خطر انتقال و گسترش ویروس از جوامع با شیوع بالا به جوامع با شیوع پایین را از طریق رعایت دقیق فاصله اجتماعی به نسبت جمعیت محل، کاهش دهیم. پیش‌نهاد می‌کنیم سیاست‌گذاران ورزش هنگام طراحی مداخلات برای کاهش شیوع ویروس، خطرات بسیار اندک مشارکت در ورزش‌های کوهستانی و در پی آن اثرات مخرب محدودسازی ورزش در فضای باز بر سلامت جسمی و روانی بخش‌های زیادی از مردم، را لحاظ کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=13083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.