• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
2

برگزاری مراسم پوجا و آغاز فعالیت بر «ماناسلو» زمستانه

  • کد خبر : 66615
  • 05 دی 1400 - 18:28
برگزاری مراسم پوجا و آغاز فعالیت بر «ماناسلو» زمستانه
بام نیوز: کوه‌نرود معروف اسپانیایی که در روزهای گذشته وارد بیس‌کمپ ماناسلو شده است، اعلام داشت؛ روز گذشته مراسم سنتی «پوجا» با حضور تمامی افراد حاضر در بیس‌کمپ، برگزار شد.

به گزارش بام نیوز، «الکس تکسیکون» کوه‌نرود معروف اسپانیایی که در روزهای گذشته وارد بیس‌کمپ ماناسلو شده است، اعلام داشت؛ روز گذشته مراسم سنتی «پوجا» با حضور تمامی افراد حاضر در بیس‌کمپ، برگزار شد و سپس وی به همراه دیگر کوه‌نورد اسپانیایی «ایناکی آلوارز» بر روی یخچال تلاش مختصری در راستای گشایش مسیر داشته‌اند. حجم برف بسیار زیاد و بعضاً بیشتر از زمستان سال گذشته، گزارش شده است … گفتنی است؛ با کمک سایر اعضای تیم انتقال ابزار و تجهیزات به ارتفاعات بالاتر در جریان است.

«مراسم پوجا»؛ نام مراسمی است که پیش از آغاز صعودها، در کمپ‌های اصلی قلل هیمالیا به نیت سلامتی و محافظت کوه‌نوردان از سوی راهبران بودایی برگزار می‌شود. این مراسم حول بنای چهار گوشِ سنگ‌چین که پرچم‌های دعا بر فراز آن قرار گرفته‌اند برگزار می‌شود. از آیین های رایج «مراسم پوجا» خواندن دعا، نواختن سنج ، پاشیدن گندم و آرد و هدیه پیشکش‌های مذهبی مانند میوه و شکلات است. همچنین کوه‌نوردان تجهیزات صعود خود همچون کفش ، کلنگ و کرامپون و… را به نیت یمن در «مراسم پوجا» شرکت می‌دهند. مواد غذاییِ این مراسم را در زیر برج سنگی قرار می‌دهند و بعد از اجرای مراسم به کوه‌نوردان داده می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=66615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.