• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
5

برگزاری همایش دوچرخه سواری در برازجان

  • کد خبر : 43896
  • 14 خرداد 1400 - 20:14
برگزاری همایش دوچرخه سواری در برازجان
بام نیوز: همایش دوچرخه سواری بمناسبت روز جهانی دوچرخه سواری در برازجان برگزار شد.

به گزارش بام نیوز و بنا بر اعلام سازمان ملل، سوم ژوئن از سال ۲۰۱۸ به عنوان ” روز جهانی دوچرخه سواری ” نامگذاری شده است و به این مناسبت از تمامی فعالان فرهنگ دوچرخه سواری خواسته شد که در این تاریخ، اولین روز زندگی خود را با دوچرخه تجربه نمایند تا حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه پوشش همگانی یابد.

در این راستا با همکاری تعدادی از انجمن ها و تشکل ها با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان،همایش دوچرخه سواری شهروندان برازجانی صبح روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ماه در مسیر دوچرخه سواری جاده سلامت به اجرا درآمد.

شرکت کنندگان در این همایش با اهداف و مضامینی چون «با دوچرخه سواری، زندگی با کیفیت را به خودمان و نسل آینده هدیه کنیم» ، «دوچرخه سواری راه حل سبک زندگی سالم»، «کم تحرکی ما و شهرهای ماشین محور امروز ما، نتیجه انتخاب های اشتباه دیروز ماست»… از همه خواستند از این وسیله نقلیه به عنوان مدلی از حمل و نقل پاک استفاده کنند.

در بخش پایانی این همایش خانم موسوی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان در یک گفتگوی کوتاه به ضرورت ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری اشاره کردند. ایشان استفاده از این وسیله ی نقلیه را ضامن تقویت سیستم ایمنی بدن دانستند که به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی می تواند در کنترل بیماری کرونا موثر باشد.

وی در ادامه افزودند که امروزه نقش و جایگاه فعالیت های ورزشی در ابعاد مختلف جامعه به ویژه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست و توجه به بازسازی و گسترش زیرساخت ها و فضاهای لازم و احداث اماکن متناسب با نیاز ورزشکاران در جهت پرورش استعدادها و ایجاد فضا و محیط مناسب برای ورزش در سلامت جسمی و روحی آحاد جامعه بسیار مهم و مؤثر است.

در پایان مراسم، جوایزی به رسم یادبود از طرف اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان به تعدادی از شرکت کنندگان اهدا شد. انجمن فرهنگ سازان سبزاندیش دشتستان، هیات دوچرخه سواری شهرستان دشتستان، باشگاه کوهنوردی سهند، باشگاه دوچرخه سواری خلیج پارس، انجمن دیده بان زیست بوم و انجمن زمین پاک از تشکل های شرکت کننده در این همایش بودند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.