• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1
رییس ورزش و جوانان روانسر:

بهترین ظرفیت‌ها را برای رونق توریسم ورزشی داریم

  • کد خبر : 18534
  • 24 دی 1399 - 22:45
بهترین ظرفیت‌ها را برای رونق توریسم ورزشی داریم
بام نیوز: رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان روانسر گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب شهرستان، بهترین شرایط را برای رونق توریسم ورزشی داریم.

ادریس محمودی امروز (۲۴ دی) در حاشیه بازدید خبرنگاران از اولین زمین چمن مصنوعی روستای قوری قلعه، اظهار کرد: اولین زمین چمن مصنوعی شهرستان روانسر واقع در روستای گردشگری قوری قلعه تا سال گذشته به شکل یک زمین خاکی بود و چندان استفاده ای از آن نمی شد، اما با توجه به موقعیت بسیار خوبی که این زمین داشت، پیگیری هایی را برای تبدیل آن به چمن مصنوعی داشتیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته با موافقت مدیرکل وررش و جوانان استان اعتبار لازم برای تبدیل این زمین به چمن مصنوعی اختصاص پیدا کرد.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان روانسر افزود: در نهایت فاز اول زمین چمن مصنوعی روستای قوری قلعه در مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سال گذشته افتتاح شد و زمانی که بیماری کرونا در تابستان تا حدودی فروکش کرد، توانستیم سه جام فوتبال را با حضور شهرستان های منطقه اورامانات در این زمین برگزار کنیم که استقبال بسیار خوبی از آن شد.

وی با تاکید براینکه فاز دوم این پروژه هنوز اجرایی نشده، گفت: رختکن، سرویس بهداشتی و فنس کشی اطراف این زمین مانده که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار می خواهد و انتظار داریم با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان تکمیل شود، چراکه این زمین درحال حاضر تعدادی زیادی روستای اطراف خود را پوشش می دهد و رونق خوبی در فوتبال شهرستان داشته است.

محمودی همچنین بااشاره به موقعیت خوب این زمین برای توریسم ورزشی، افزود: قرارداشتن این زمین در مجاورت جاده گردشگری روانسر به پاوه، شرایط آب و هوایی مناسب، نزدیکی آن به جنگل و داشتن منظره ای بکر و طبیعی می تواند زمینه ای باشد تا با تکمیل و ایجاد فضاهایی همچون خوابگاه و سالن چند منظوره در جنب آن میزبان اردوی تیم های ملی و تیم های باشگاهی لیگ برتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شرایط توپوگرافی و جغرافیایی شهرستان روانسر به گونه ای است که با داشتن قله های بلند برای کوهنوردی، دره های عمیق برای دره نوردی، صخره های مستعد سنگنوردی، زمین چمن مصنوعی برای فوتبال و…. ظرفیت های بسیار خوبی برای رونق توریسم ورزشی دارد.

به گفته این مسئول سرانه فضای ورزشی روباز شهرستان روانسر در حال حاضر حدود ۱٫۵۶ متر است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=18534
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.