• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
5
اموزشی:

بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی

  • کد خبر : 7344
  • 30 آبان 1399 - 19:11
بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی
گروه اموزشی بام نیوز:کفش کوهنوردی مهم‌ترین وسیله یک کوهنورد است. در صورتی که قصد کوهنوردی یا طبیعت‌گردی داشته باشید، تهیه‌ یک کفش مناسب برای شما ضروری است.

 

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی منتشر نمود:

در کوهنوردی کفش مهمترين وسيله يک کوهنورد است. به موازات رشد و گسترش تمام ملزومات کوهنوردی، کفش نيز ساليان گذشته به دليل اهميت بسيار دستخوش تغييرات قابل توجهی شده است. به طوری که اگر یکی از کفش های مدرن امروزی را بهترين کفش بيست سال گذشته مقايسه کنيم، متوجه اين فاصله بسيار زياد خواهيم شد.

از قدیم معروف بوده است که پا قلب دوم انسان و مخصوصا کوهنوردان است. بنابراين کفش که محافظ پا است از مهمترين وسايل و پوشاک کوهنوردی به شمار میرود. يك جفت كفش مناسب امكان اجراي تكنيك های ظريف و حركات مناسب را فراهم آورده و همزمان سلامت پا و بدن كوهنورد را نيز تضمين مي كند.

بدون ترديد بسیاری از آسيبهای ورزشي دشوار وقت گير و پر هزينه است و در بسیاری از موارد برگشت به سلامت كامل تحقق نمي يابد. اين واقعيت اهميت پيشگيری از بروز آسيب های ورزشي را به خوبي آشكار مي سازد. در ورزش کوهنوردی شايع ترين آسيب هاي ورزشی صدمات عضله های پا و ناحيه كمر هستند.

نتيجه كل آنكه براي پيشگيري از آسيبهاي ورزش کوهنوردی در درجه ی اول، نخست به سلامت و بهداشت پا توجه نموده و در اين بين اهميت كفش مناسب و تاثير آن بر سلامت بدن به وضوح قابل درک است.

بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی: برند کوهسار

کوهسار برندی ایرانی می باشد که از بهترین و بزرگترین برندهای کوهنوردی می باشد. کفش های طرح الوند و کفش های طرح ساوالان با یکدیگر متفاوت است. جالب است که نام کفش های خود را از روی قله های معروف ایران انتخاب کرده است.

به این صورت می توان گفت که یکی از برندهای بسیار خوب در زمینه تولید وسایل کوهنوردی می باشد. و اگر کفش خود را از این برند خریداری کنید، قطعا انتخاب مناسب و عالی کرده‌اید. کفش کوهنوردی ایران کوهسار از برندهای معتبر در این زمینه می باشد که دارای نمونه های میخ دار و غیر میخ دار می باشد. افراد می‌ توانند از آن استفاده نمایند.

کفش کوهنوردی کوهسار مدل دماوند ۵۶۱۰

بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی

کفش کوهنوردی پیشرفته کوهسار، از جنس چرم طبیعی سه لایه با قابلیت ضد آب می‌باشد که لایه آستری آن از جنس ایزی تکس با لایه‌های ترمولایت می‌باشد. شما می‌توانید تجهیزاتی مانند کرامپون نیمه اتوماتیک را به آن متصل کرده و در کوهنوردی‌های سخت از آن بهره ببرید. دور تا دور کفش را لژ لاستیکی به ضخامت ۵.۲ میلی‌متر، فرا گرفته گرفته و باعث می‌شود ضربه و سایش کفش را تخریب نکند.

کوهسار برندی ایرانی می باشد که از بهترین و بزرگترین برندهای کوهنوردی می باشد کفش های طرح الوند و کفش های طرح ساوالان با یکدیگر متفاوت است. جالب است که نام کفش های خود را از روی قله های معروف ایران انتخاب کرده است.

بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی: برند قارتال

یکی دیگر از معروفترین برندهای ایرانی در زمینه تولید وسایل کوهنوردی و طبیعت گردی، برند قارتال کمپانی می باشد که در شهر تبریز ایران است و توسط افرادی نظیر جواد نصیرزاده تاسیس شده است. همچنین این برند می تواند با برندهای اروپایی رقابت کند. کیفیت بسیار بالای آن و قیمت گران محصولات خارجی موجب بالا رفتن طرفداران این کفش، در میان افراد کوهنورد شده است.

آخرین محصول تولیدی گروه قارتال مدل کمچی است. کفش کوهنوردی مدل کمچی برای فصول گرم سال طراحی شده است. پس اگر به دنبال کفش کوهنوردی مناسب برای بهار و تابستان هستید مدل کمچی یه انتخاب بی نظیر است.

بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی
جنس رویه چرم اشبالت گاوی در کنار وزن بسیار پایین و قابلیت تنفس قابل قبول از مدل کمچی، کفشی راحت برای کوه پیمایی، طبیعت گردی و دامنه نوردی ساخته است.
مدل کمچی دارای انعطاف است و قابلیت جذب شوک و ضربه را نیز دارا میباشد.  همچنین لاستیک محافظ پنجه و پاشنه در ساختار آن بکار رفته و دارای گارد محافظ انگشتان نیز می باشد. وزن تقریبی مدل کمچی ۵۰۰ گرم بود و با گارانتی ۶ ماهه ارائه میشود.

بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی: برند لاوان

لاوان تولیدکننده مدرن کفش‌های کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی در ایران میباشد. مراحل ساخت و تولید کفش‌های این شرکت، در جهت ارتقای کیفیت محصولات، به کمک دستگاه‌های پیشرفته انجام میشود و تهیه مواد اولیه آن، از بهترین شرکت‌های صاحب‌نام جهان و هم‌گام با دانش روز انجام می‌گیرد.

لاوان تنها دارنده گواهی‌نامه ساخت کفش‌های کوه‌نوردی، کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی از ویبرام (Vibram) ایتالیا در ایران است. همچنین، دارنده گواهی‌نامه ترمیم و تعویض کفه‌های کفش‌های کوه‌نوردی، کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی تمام برندهای جهان است که در تولید کفش‌های خود از شرکت ویبرام استفاده می‌کنند.

بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی

یکی از محصولات پر فروش برند لاوان، کفش سهند میباشد. کفش سهند، برای کوهنوردانی که به دنبال محصولی با دوام، سبک و راحت با قابلیت های ایجاد چابکی در برنامه های کوهنوردی و کوهپیمایی در چهار فصل میباشند، طراحی و ساخته شده است. با توجه به سبک بودن این محصول در کوهنوردی های طولانی مدت، خستگی کمتری برای پا بوجود می آورد.

یکی از برندهای ایرانی که امروزه، توان برابری با کفش های کوهنوردی خارجی را دارد، برند سیمپا میباشد. این برند با داشتن تنوع در کفش های زنانه و مردانه، یکی از قطب های کفش کوهنوردی ایرانی است.

بهترین مارک های کفش کوهنوردی: برند سیمپا

امروزه کفش‌ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بنا به نوع برنامه، قابلیت و کارایی تقسیم‌بندی می‌شوند. برای تهیه کفش باید به کارایی خاص آن توجه داشت. اکثر کفش‌های کوه‌نوردی در مدل‌های مردانه و زنانه عرضه می‌شوند و نام دسته هر یک در شرکت تولید کننده می‌تواند متفاوت باشد.

یکی از برندهای ایرانی که امروزه، توان برابری با کفش های کوهنوردی خارجی را دارد، برند سیمپا میباشد. این برند با داشتن تنوع در کفش های زنانه و مردانه، یکی از قطب های کفش کوهنوردی ایرانی است.

از جمله کفش های این برند می توان به کفش ساق کوتاه سیمپا مدل MOUNTAIN رنگ مشکی اشاره کرد. از ویژگی های مثبت این محصول، استفاده از چرم طبیعی در رویه کفش است که در شرایط بارانی مانع از ورود آب به درون کفش شده و کاملاً پاهایتان در امان می ماند.

بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی

زیره کوهستان از پلی اورتان (PU) تزریقی ساخته شده که در مسیرهای ناهموار مانع از انتقال شوک و فشار شده بنابراین فرد در طی برنامه احساس ناراحتی نمی کند. یکی دیگر از عواملی که معمولاً در خرید تجهیزات با آن دچار چالش هستیم قیمت محصولات است. اما سیمپا توانسته محصولاتی با کیفیت، در عین حال همراه با قیمت مناسب، عرضه نماید و به اینترتیب نیاز بسیاری از کوهنوردان و طبیعت گردان را برطرف نماید.

نکته‌های کاربردی در هنگام خرید کفش کوه‌نوردی

بهترین مارک های کفش کوهنوردی ایرانی

پس از انتخاب نوع کفش مورد نظر بر اساس نیاز خود، جهت امتحان کفش کوه‌نوردی در فروشگاه، یک جفت جوراب ضخیم از نوعی که در فعالیت‌های خود به پا می‌کنید همراه داشته باشید. از آن‌جا که پای بسیاری از افراد در طول روز باد می‌کند، خرید خود را در بعدازظهر یا غروب که پا در بزرگ‌ترین اندازه خود است، انجام دهید.

پیش از بستن بندها، پای‌تان را تا جایی که امکان دارد در داخل کفش به قسمت جلو برانید و پنجه‌ پای‌تان را کاملاً در جلوی کفش قرار دهید در این هنگام باید به اندازه حداقل قطر یک انگشت، پاشنه با انتهای کفش فاصله داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=7344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.