• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

بهمن در سروتوره

  • کد خبر : 69705
  • 13 بهمن 1400 - 15:09
بهمن در سروتوره
بام نیوز: در روزهای گذشته، ریزش بهمنی مهیب در ارتفاعات «سروتوره» واقع در پاتاگونیا، به دو کو‌هنورد نام آشنا «توماس آگوئیلو» آرژانتینی و «کورادو پسکو» ایتالیایی، در حین فرود از رخ شرقی، اصابت کرد!

به گزارش بام نیوز، در روزهای گذشته، ریزش بهمنی مهیب در ارتفاعات «سروتوره» واقع در پاتاگونیا، به دو کو‌هنورد نام آشنا «توماس آگوئیلو» آرژانتینی و «کورادو پسکو» ایتالیایی، در حین فرود از رخ شرقی، اصابت کرد!
هر دو دچار شکستگی‌های بسیار زیادی شدند. میزان آسیب‌های وارده به کوهنورد ایتالیایی در سطح وسیع‌تری بوده، که سبب شکستگی لگن و عدم امکان تحرک وی شد.

به دنبال بروز این حادثه، کوهنورد آرژانتینی با آسیب‌های کمتر، همنورد خود را به جان‌پناه کوچکی بر روی دیواره منتقل و درخواست امداد کرد و سپس مسیر فرود را در پیش گرفت.

بیش از ۳۰ امدادگر، متشکل از امدادگران محلی و خارجی چون «توماس هوبر» آلمانی و کوهنوردان سوئیسی و اتریشی، عازم منطقه شدند.

هلیکوپتر آرژانتین موفق به انتقال «توماس آگوئیلو» به ارتفاعات پایین شد که سریعا به بیمارستان منتقل شد.

اما … با توجه به نامساعد شدن شرایط جوی، وزش بادهای شدید و بارش باران، و فنی بودنِ مسیر، امکان دسترسی به کوهنورد ایتالیایی، تاکنون مسیر نبوده است.

گفته می‌شود؛ متأسفانه احتمال زنده ماندن وی که از مجربترین آلپینیست‌های دنیا محسوب می‌شود، با توجه به شرایط موجود جسمی و مکانِ قرارگیری، چندان زیاد نیست!
در ساعات گذشته، با توجه به عکس‌های پهبادی که تا نزدیکی محل قرارگیری وی پرواز داشته، امکان مشاهده پیکر وی میسر شد. گفته می‌شود؛ «کورادو پسکو» ۵۰ متر در زیر محلی که توسط همنوردش قرار داده شده، بدون هیچ‌گونه محافظتی، دیده شده است.

بنا بر اعلام رئیس مرکز نجات آرژانتین، با توجه به شرایط موجود و با در نظر گرفتن اینکه مرگ ناشی از هایپوترمی، در عرض ۲ ساعت اتفاق می‌افتد، احتمال زنده بودن وی حداقل است!

طی روزهای گذشته، بالا رفتن دمای منطقه، سبب ریزش بهمن‌های بسیاری شده بود.

منبع: وب‌سایت «اکسپلوررز وب»

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.