• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
0

بهمن در کمپ اصلی ماناسلو

  • کد خبر : 68284
  • 22 دی 1400 - 20:56
بهمن در کمپ اصلی ماناسلو
بام نیوز: شب گذشته بهمن کمپ اصلی ماناسلو را ویران کرده است.

به گزارش بام نیوز، درحالیکه با دستور سرپرست تیم زمستانی ماناسلو کلیه اعضا در ساماگون حضور دارند و «الکس تکسیکون» به همراه «سیمون مورو» بابالگرد به کاتماندو رفته‌اند، شب گذشته بهمن کمپ اصلی ماناسلو را ویران کرده است.

اما «سیمون مورو» با ابراز رضایت از دستور تخلیه کمپ اصلی تأیید می‌کند که “ما انتخاب عاقلانه‌ای داشته‌ایم”.

ظاهرا تنها بخشی از کمپ اصلی دست نخورده باقی مانده است که ظاهراً این قسمت توسط تکه‌های یخی که آنها برای محافظت در مقابل باد درست کرده بودن درامان مانده است (پیشتر رسانه‌ها از این اقدام با عنوان “لگوبازی” یاد کرده بودند!).

مورو در پیامی برای اعضای تیمش می‌نویسد: “سلام امیدوارم که همگی خوب باشید و اکنون، پس از بهمن امروز در BC، من واقعا امیدوارم برای کل تیم و اعضا کاملا واضح شده باشد که چرا ما هنوز امروز زنده هستیم … من همیشه پیش بینی و تجربیاتم را دنبال می‌کنم و این بار دور شدن از کوه جان ما را نجات داد. رفتن به ساماگون یا کاتماندو فرار بچه‌های ترسیده نبود (آنطور که شاید برخی معتقد بودند یا معتقدند) بلکه هوشمندانه‌ترین راه حل استراتژیک بود.

کوهنوردی در زمستان نه تنها به امید و انگیزه نیاز دارد، بلکه بیش از همه به تجربه زیاد، زمان زیاد (۳ ماه)، صبر زیاد، تدارکات و بودجه زیاد، و فروتنی فراوان نیاز دارد. امیدوارم اتفاقی که افتاد به همه ما نشان دهد که بهتر است به سیگنال‌هایی که از کوه می‌رسد و نصایح کسی که بعد از ۷۰ سفر به هیمالیا هنوز زنده است عمل کنیم… منیت اغلب ما را می‌کشد زیرا احساس می‌کنیم در حال رقابت هستیم یا از بیرون تحت نظر هستیم. افرادی که می‌خواهند در برف سنگین بجنگند، می‌خواهند سرعت بگیرند، بدوند یا نشان دهند که چگونه می‌توانند در خطر مقاومت کنند، به زودی خواهند مرد! و من و الکس نمی‌خواهیم هیچ یک از ما روی ماناسلو بمیریم. پس به همه یادآوری کنید و بگویید که حداقل در ۴-۳ روز اول تابش آفتاب، روی کوه نروند زیرا بهمن‌های بیشتری فرود می‌آیند.

این یک پیام دوستانه از طرف پسری است که برخی از “جنگجویان یخ” شاید به دلایلی به آنها “مستر زمستان” لقب داده‌اند …  می‌دانم که کاملا موافق هستید و درک می‌کنید. ای کاش سایرین هم متوجه آن باشند. این می‌تواند راز موفقیت مشترک ما باشد.

از فیس بوک «سیمون مورو»

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=68284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.