• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1

بی‌توجهی مسولان بزرگترین چالش ورزش همگانی است/کوهنوردی نمونه ای از آن است

  • کد خبر : 5605
  • 21 آبان 1399 - 15:35
بی‌توجهی مسولان بزرگترین چالش ورزش همگانی است/کوهنوردی نمونه ای از آن است
بام نیوز: رییس هیات ورزش همگانی استان کردستان گفت: بی‌توجهی مسولان به ورزش همگانی و معطوف شدن به ورزش قهرمانی بزرگترین چالش در حوزه ورزش همگانی است.

ساسان اسعدی در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز، اظهار کرد: برخی مسولان ورزش را با سایر مسائل اشتباه می‌گیرند در حالیکه ورزش همگانی زن و مرد نمی‌شناسد و متعلق به همه اقشار جامعه از کودک تا سالمند است.

وی اضافه کرد: کردستان استان صنعتی نیست به همین دلیل توسعه ورزش در آن نیازمند حمایت دولت و جذب اسپانسر است.

نگرش مدیران در توسعه ورزش همگانی تاثیرگذار است

رییس هیات ورزش همگانی استان کردستان نگرش مدیران را در توسعه ورزش همگانی تاثیرگذار دانست و افزود:  تمام ادارات استان در راستای تامین سلامت کارکنان باید توجه ویژه‌ای به ورزش همگانی داشته باشند.

اسعدی تاکیدکرد: ورزش همگانی با هدف ایجاد نشاط و تندرستی برای تمام اقشار جامعه ایجاد شده است و اکثر افراد با هدف سلامتی و نشاط برای خود به ورزش همگانی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی ۶۰ کمیته دارد، گفت: این ورزش شامل ورزش‌های متنوع مانند پیاده روی، گردشگری، کوهنوری، ورزش روزانه، ورزش در آب، یوگا، ایروبیک، کراس فید، آمادگی جسمانی، ماهیگیری، پرواز کاتب،  طناب زنی، چوگو، لیوان چینی و … است.

وی اظهارکرد: برخلاف برخی رشته‌های ورزشی که نیازمند امکانات خاص خود است،  ورزش همگانی مانند ورزش‌های روزانه، کوهنوردی، گردشگری، پیاده روی آسان و بی‌هزینه و بدون نیاز به امکانات در فضای باز قابل انجام است.

استقبال چشمگیر بانوان از ورزش‌های همگانی

رییس هیات ورزش همگانی استان کردستان خاطرنشان کرد: در گذشته تعداد انگشت شماری به ورزش همگانی‌رو می‌آورند اما امروز این ورزش در میان بانوان بخوبی جا افتاده و در میان آقایان طرفداران خاص خود را دارد.

اسعدی یادآورشد: مردم برای سلامت خود ارزش قائل هستند و برای تضمین سلامتی خود نشاط سرزندگی خود ورزش  همگانی انجام می‌دهند.

رییس هیات ورزش همگانی استان کردستان افزود: افرادی که در طول روز ورزش همگانی انجام می‌دهند از روحیه و انرژی بهتری برخوردارند.

اسعدی با اشاره به اینکه هیأت ورزش همگانی هر ساله برنامه‌های خاصی در راستای تشویق افراد به ورزش همگانی برگزار می‌کند گفت: در  سال‌های گذشته مردم در راهپیمایی‌ها، پیاده‌روی‌های دسته جمعی حضور چشمگیری داشتند، اما امسال به دلیل شیوع کرونا بسیاری برنامه‌ها لغو شده است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه بسیاری مسابقات ورزشی متوقف شده است؛ اما مسابقات ورزشی در فضای مجازی و به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

کسب مقام  اول در مسابقات ورزشی فضای مجازی

به گفته رییس هیات ورزش همگانی استان کردستان، کردستان امسال در مسابقات کشوری فضای مجازی موفق به کسب مقام اول تا سوم کشوری شد.

اسعدی عنوان کرد: کردستان استعدادهای ورزشی زیادی دارد و ظرفیت‌های لازم برای رشد و توسعه ورزش  در استان وجود دارد.

وی تاکیدکرد: ورزش همگانی جزو ورزش‌های مردمی و متعلق به آحاد جامعه است.

رییس هیات ورزش همگانی استان کردستان افزود: حمایت و توجه مسولان ادارات و ایجاد انگیزه در مردم و اختصاص  فضاهای مناسب و استاندارد از سوی شهرداری برای ساختن شهر فعال بهترین راهکار توسعه ورزش دانست.

اسعدی با بیان اینکه ورزش قهرمانی از دل ورزش همگانی بیرون می‌آید یادآورشد: هر ورزشی نیاز به انگیزه خاص دارد با ایجاد انگیزه در مردم و تبدیل آن به عادت می‌توان به پیشبرد فرهنگ ورزش منطقه کمک کرد.

وی اظهارکرد: نهادینه کردن ورزش در خانواده‌ها و حضور گسترده مردم در ورزش همگانی افزون بر سلامت فردی به افزایش سلامت جامعه نیز کمک می‌کند.

گفتنی است؛ ورزش همگانی در ابتدا بنام جهاد ورزش معروف بود بعدها به ورزش محلات تغییر نام داد و اکنون به ورزش همگانی معروف است.

زادگاه توسعه ورزش همگانی برزیل بوده است در ایران از سال ۵۸ فعالیت‌های ورزش عمومی و همگانی بنام ورزش محلات آغاز شده و‌مورد توجه قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5605
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.