• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

تجهیزات حفاظتی و مبارزه با حریق در منابع طبیعی استان سمنان تأمین شد

  • کد خبر : 53794
  • 24 شهریور 1400 - 2:32
تجهیزات حفاظتی و مبارزه با حریق در منابع طبیعی استان سمنان تأمین شد
بام نیوز: معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: ارسال محموله تجهیزات اطفای حریق وتجهیزات انفرادی و تجهیزات شبکه های بی سیم و رادیویی از سوی سازمان جنگلها طی چند مرحله انجام گرفت.

حمیدرضا عبدوس در جمع خبرنگاران گفت: این تجهیزات شامل لباس مخصوص مبارزه با آتش ،لباس‌ ایمنی، تعدادی دمنده، دستکش و کفش مخصوص حریق، کوله پشتی، مخازن آب، بیل آتشکوب، پابند حریق، وسایل کمکهای اولیه وتجهیزات انفرادی وتجهیزات شبکه بی سیم است.

وی ادامه داد: براساس طرح تقسیمی که از طرف فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان به این معاونت ارسال گردید در بین ۸ شهرستان این استان توزیع گردید.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: تا کنون تعداد ۳۲ دهیاری و شوراهای اسلام روستایی در سطح استان از تجهیزات ولوازم اولیه اطفاء حریق از قبیل بیل ، شن کش ، مخزن آب و فلس بک بهره مند شده اند.

وی افزود: جهت ارتقاء و افزایش فرهنگ مشارکت مردمی در خصوص اطفاء حریق ۵۹ برنامه رادیویی و تلویزیونی طی قرارداد فی مابین سازمان صدا و سیمای مرکز سمنان و روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منعقد و تهیه گردید.

وی ضمن قدردانی از زحمات جوامع محلی، نیروهای همیار طبیعت و تشکل‌های مردمی در حوزه منابع طبیعی، گفت: سال گذشته با پیگیری‌های زیاد سازمان جنگل‌ها، آیین‌نامه ماده ۲۰ قانون مدیریت بحران کشور در هیئت دولت تصویب شد و اکنون شرایط برای جبران زحمات، غرامت و خسارات جانی افرادی که در حوزه منابع طبیعی تلاش می‌کنند، فراهم شده است.

عبدوس گفت: همکاری‌های بسیار خوبی که بین نیروهای منابع طبیعی ، تشکلهای مردم نهاد و هچنین بهره بردارن مراتع که در کل استان انجام و تمهیداتی که اندیشیده شده است، حریق‌های این استان عمدتا در ساعات اولیه مهار می‌شود و این شرایط مدیون زحمات و تلاشهای نیروهای مردمی و منابع طبیعی است.

وی افزود: رفع تصرف اراضی ملی در استان یکی دیگر از مواردی که برای سال جاری به‌شدت دنبال می‌شود لذا ضمن مبارزه با تصرفات اراضی ملی و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از چنگال سودجویان از مردم نیز درخواست داریم تا هرگونه تعدی و تجاوز به اراضی ملی و ورود غیرمجاز دام به مناطق تحت قرق و حفاظت را با شماره‌ تلفنهای امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴و ۱۳۹ اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=53794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.