• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

تدبیر و تجربه بهترین استراتژی در K2

  • کد خبر : 18621
  • 25 دی 1399 - 12:50
تدبیر و تجربه بهترین استراتژی در K2
بام نیوز: تخریب کمپ های 1و2 تاریخ صعود را به تعویق انداخت.

به گزارش بام نیوز، تیم سرگی مینگوته دوبرابر نیاز خود تجهیزات در کمپ اصلی دارد.

زوج تامارا لونگر – آلکس گاوان ، شرپاهای سون سامیت و سرگی مینگوته به کار خود ادامه می دهند.

تیم جان اسنوری مدعی است تجهیزات خود را به صخره متصل کرده و احتمالا سالمند.

علیرغم هوای عالی، اوضاعی ناخوشایند بر وضعیت نفرات پیشتاز در K2  حاکم است، تجهیزات و لوازم آنها در کمپ های یک و دو بر اثر وقوع طوفان آسیب دیده و چادرها تخریب شده اند، در واقع هر تیمی که ارتفاع بیشتری صعود کرده، تجهیزات و لوازم بیشتری از دست داده البته در این میان فقط تیم نیرمال پورجا به نقطه ای که وسایل خود را دپو کرده بوده رفته و از تخریب لوازم خود مطمئن و به پائین برگشته ،اما فرصت نکرده از تجهیزات تیم مینگما جی بازدید کند، در میان تجهیزات نیرمال، وسایل پارگلایدینگ نیز از بین رفته اند، او خیال داشته بعد از صعود به قله، برای فرود از آنها استفاده کند.

دمای هوا هم اکنون در کمپ اصلی منفی ۳۴ درجه سانتیگراد است و بدون احتساب باد سرد، روی قله منفی ۶۶ درجه سانتیگراد، گاهی استنشاق هوا موجب آسیب دیدن ریه ها می شود. وزش باد شدید و طوفان در K2 بویژه در فصل زمستان غیرمعمول نیست، بنابراین این ابهام پیش می آید که یا برنامه ریزی تیم ها ضعیف بوده یا در تنظیم زمان اشتباه کرده اند.

زوج تامارا لونگر-آلکس گاوان اینطور که از تصاویر جدید آنها پیدا است از وضعیت فعلی خود خوشنودند، آنها مقداری لوازم در کمپ ۱ پایین دپو کرده بودند که ظاهرا آسیبی ندیده  و محتاط بودن آنها موجب شده اکنون چشم انداز روشن تری برای ادامه کار داشته باشند. در کمپ ۲ پنج چادر را باد با خود برده، اما وضعیت کمپ ۱ خوب است، این زوج مدعی هستند که چادر خود را با هر آنچه که لازم بوده محکم نصب کرده اند، آنها از چادرهای کمپ اصلی و ده بشکه آبی رنگ پلاستیکی با ۱۴۵ کیلوگرم لوازم خود نیز در این کمپ به خوبی محافظت کرده اند، یک استراتژی عاقلانه زیرا سرعت باد در کمپ اصلی نیز روز گذشته به ۸۰ کیلومتر در ساعت رسیده. حالا در شرایطی که برخی به فکر لغو برنامه و برگشت به خانه هستند آنها به فکر هم هوایی بعدی خود هستند، در صورت مساعد بودن شرایط تا کمپ ۳ پیشروی خواهند داشت.

مینگماجی امروز گزارش داده که در باره محل کمپ ۲ زیر هرم سیاه در ارتفاع ۷۰۰۰ متر مطمئن نیست و امیدوار است که تجهیزات سالم باشند اما اگر از بین رفته باشند باید تسلیم شوند و به خانه برگردند، تیم آنها بزودی رهسپار و شرایط را چک خواهند کرد، چادرهای مینگماجی در ارتفاعات بالاتر از سایرین نصب شده بنابراین رفتن به آن مکان و برگشتن به کمپ اصلی در یک روز امکان پذیر نیست.

تیم سرگی مینگوته نیز امیدوار است که امروز برای بررسی خسارت به محل دپوی لوازم دست یابند، او می ترسد که چادر خود را در کمپ یک گم کرده باشد اما امیدوار است که تجهیزات باقی مانده در کمپ ۲ سالم باشند، در هر صورت او پیش بینی چنین وضعیتی را کرده و هم اکنون دو برابر نیاز خود در کمپ اصلی لوازم در اختیار دارد.

نیرمال پورجا، حداقل قول ادامه کار را داده، وی گفته که کمی بخاطر از دست دادن یک پنجره خوب از شرایط جوی ناراحت است با این حال برنامه هنوز به قوت خود باقی است و روز صعود به قله کمی به تعویق خواهد افتاد، پورجا امروز را به گروه بندی مجدد تیم خود سپری می کند، بارهای سنگین تری به کمپ های بالاتر حمل خواهند کرد و این بار تلاش بیشتری می کنند و ثابت گذاری ها را تا کمپ ۴ ادامه خواهند داد.

تیم جان اسنوری هنوز مطمئن نیست که تجهیزات خود را از دست داده باشند و مدعی هستند که همه چیز را در کمپ ۲ پایین به صخره متصل کرده اند و احتمالا سالم هستند، هنوز برنامه بعدی خود را اعلام نکرده و در کمپ اصلی بسر می برند.

شرپاهای سون سامیت برای ترمیم احتمالی ثابت گذاری ها کمپ اصلی را ترک کردند.

مترجم:خانم پریساحسین زاده

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=18621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.