• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

چه فرقی بین هایکینگ، تِرِکینگ، بکپکینگ وجود دارد؟

  • کد خبر : 43000
  • 06 خرداد 1400 - 22:39
چه فرقی بین هایکینگ، تِرِکینگ، بکپکینگ وجود دارد؟
بام نیوز: ترکینگ به معنای یک راهپیمایی طولانی و چالش برانگیز است.

هایکینگ چیست؟

هایکینگ طور کلی به معنی انجام فعالیت پیاده روی برای مدت زمانی نسبتأ طولانی در یک نوبت است.

هایکینگ فعالیتی است که برای تفریح و گذراندن وقت در طبیعت انجام می­‌گیرد. برای مثال، پیاده روی در یک مسیر در کنار رودخانه، یا در میان جنگل بعنوان هایکینگ شناخته می­‌شود. این فعالیت معمولأ نصف روز یا یک روز کامل در یک مسیر خاص به طول می­‌انجامد. مسیر همیشه از قبل آماده و مشخص شده است. شما در این فعالیت معمولأ از نقطه شروع کرده، به یک نقطه خاص رفته و دوباره به نقطه شروع باز می­‌گردید. مسیر های انتخابی هم نسبت به راحتی یا سختی، درجات مختلفی از تلاش و آمادگی بدنی را طلب می­‌کنند. در ادامه مطلب بیشتر مفهوم “راحت” و “راحتی” در این مورد را شرح خواهیم داد. هایکینگ می­‌تواند شامل یک سفر نصف روزه یا یک روزه باشد. برای این نوع سفر ها، برنامه یا وسایل زیادی نیاز نیست. این فعالیت در اصل یک پیاده روی طولانی در طبیعت است با کمی آب و غذا و شاید یک لایه لباس اضافی.

ترکینگ چیست؟

ترکینگ یک راهپیمایی طولانی است که برای چندین روز، اغلب در مناطق دور افتاده و روستایی، به طول می ­انجامد. در ترکینگ، شما نه تنها از میان طبیعت، بلکه از میان مناطقی با روستاهای دور افتاده که کمتر کسی از آن ها رد شده است، میگذرد.

سفر های ترکینگ در همان نقطه آغاز به پایان نمی­رسند و شما ممکن است ترکینگ خود را صد ها کیلومتر دورتر از نقطه شروع به پایان برسانید. پیمودن برخی از مسیر های ترکینگ ممکن است هفته ها به طول بیانجامد.

بکپکینگ چیست؟

وقتی هایکینگ شامل یک اقامت شبانه باشد، این فعالیت به عنوان بکپکینگ شناخته می‌­شود.

این دسته از سفر ها شامل سفر های ۳، ۵ و ۱۰ روزه است که نیازمند برنامه ریزی، غذا، لوازم و تجهیزات برای اقامت است. شما در مسیر های باریک راهپیمایی می­‌کنید. سپس چادر خود را برپا می­‌کنید و برای خود غذایی درست می­‌کنید. وقتی بکپکینگ می­‌کنید باید برای هر چیزی آماده و مجهز باشید و به تنهایی آن را مدیریت کنید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43000
  • ارسال توسط :
  • منبع : کوهنوردان ومربیان و اساتید کوهنوردی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.