• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

تعاریف پایه کوهنوردی/قسمت چهاردهم/آمادگی جسمانی

  • کد خبر : 46044
  • 04 تیر 1400 - 23:19
تعاریف پایه کوهنوردی/قسمت چهاردهم/آمادگی جسمانی
بام نیوز: تمرينات كششي مجموعه حركت هايي است كه بدن براي بهبود كيفيت در ورزش انجام مي دهد ، و به منظورجلوگيري از سخت شدن مفصل وماهيچه ها، هماهنگي بين عضلات و فعاليت هاي پر تحرّك در طول راه پيمايي انجام مي شود.

اهداف آمادگي جسمانی
هدف آمادگي جسماني اين است كه انسان از ورزش و در نهايت اززندگي لذت ببرد و در عين حال كمترين خطر را به خود ببيند ، بيماري به سراغش نيايد و انرژي لازم براي كارهاي روزمره را هم داشته باشد . آمادگي جسماني با عملكرد اعضاي بدن، كيفيت ورزش كوهنوردي و تندرستي ارتباط مستقيم دارد،كوهنوردي از جمله ورزش هاي سنگيني است كه در فاصله زماني طولاني نياز به توان و انرژي زياد دارد. لذا پرداختن به فعاليت هاي عمومي و تخصصي در بالاترين حد ممكن با آمادگي جسماني ممكن مي گردد. اصولاً هر تمرين ورزشي داراي سه مرحله ی: گرم كردن – اصل تمرين – سرد كردن مي باشد كه به شرح هر كدام مي پردازيم .
تمرينات كششي
تمرينات كششي مجموعه حركت هايي است كه بدن براي بهبود كيفيت در ورزش انجام مي دهد ، و به منظورجلوگيري از سخت شدن مفصل وماهيچه ها، هماهنگي بين عضلات و فعاليت هاي پر تحرّك در طول راه پيمايي انجام مي شود. با تمرينات كششي احساس خوبي به شما دست مي دهد و كيفيت گردش خون در بدن بهتر مي شود از آسيب ديدگي هاي بعدي جلوگيري شده و سبب آرامش بيشتر بدن مي .شود تمـرينات كشـشي را در هر زمانـي كه مايـل بوديـد مي توانـيد انجام دهيد . هر يك از حركـات كششي بدني را به مدت ۱۰ الي ۳۰ ثانيه به صورت ملايم و دلخواه تا آستانه درد مي توان انجام داد اصلي ترين زمان براي انجام كشش ، قبل و بعد از اجراي برنامه هاي كوهنوردي است.
تهیه کننده:سید محمد حجازی.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=46044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.