• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24581
3
رئیس هیات کوهنوردی استان مرکزی تاکید کرد؛

تعیین تکلیف ساخت سالن استاندارد سنگ‌نوردی در استان مرکزی

  • کد خبر : 996
  • 18 مهر 1399 - 17:15
تعیین تکلیف ساخت سالن استاندارد سنگ‌نوردی در استان مرکزی
بام نیوز : رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مرکزی لزوم سالن اختصاصی سنگ نوردی استان را یک مساله مهم برشمرد و گفت ، سالن استاندارد و اختصاصی برای تمرین ورزشکاران در این رشته وجود ندارد.

سیامک رضایی در گفتگو با خبرگزاری بام  اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا باشگاه‌های ورزشی در رشته کوهنوردی طبق پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی فدراسیون فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در بخش سنگ نوردی پروتکل‌های بهداشتی داخل سالن در حال اجرا شدن است و از طرفی تیم منتخب استان تمرین‌های خود را با بکارگیری نفرات محدود آغاز کرده تا از آمادگی لازم برخوردار باشند.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مرکزی گفت: در خصوص صعودهای سراسری و همایش‌ها فعلاً اجازه فعالیت داده نشده‌است.

رضایی عنوان کرد: در شهرستان‌ها نزدیک به ۱۲ سالن ورزشی رشته سنگ نوری وجود دارد و همه ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام تمرین در این سالن‌ها هستند.

وی در خصوص لزوم استعدادیابی در این حوزه عنوان کرد: کرونا موجب نشده که از اهداف خود در این رشته دور شویم بلکه طرح استعدادیابی ورزشی همچنان دنبال می‌شود.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مرکزی افزود: ۲ نفر از مربیان این حوزه از سوی استان دوره استعدادیابی برتر را گذراندند تا استعدادیابی علمی را داشته باشیم.

رضایی در خصوص تعداد مربیان کوهنوردی و سنگ نوردی بیان کرد: در حوزه کوهنوردی بیش از یکصد مربی وجود دارد که ۲۰ مربی فعالند و در بخش سنگ نوری نیز نزدیک به ۱۸ مربی فعال هستند.

وی از آمادگی استان مرکزی به منظور برگزاری دوره‌های مربی‌گری در رشته سنگ نوردی خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، میزبانی استان برای برگزاری این دوره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشکلی مواجه نیست.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۱۸۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این حوزه وجود دارد.

به گفته وی، با توجه به شیوع ویروس کرونا از اشتیاق خانواده‌ها به منظور حضور فرزندانشان در سالن‌های سنگ نوردی کاسته شده و می‌توان گفت با ریزش ۳۰ الی ۳۵ درصدی ورزشکاران در این حوزه مواجه بودیم. تنها ورزشکاران حرفه‌ای در ورزش قهرمانی در حال تمرین در سالن‌ها هستند.

رضایی نبود سالن اختصاصی سنگ نوردی استان را یک مساله مهم برشمرد و گفت: سالن استاندارد و اختصاصی برای تمرین ورزشکاران در این رشته وجود ندارد، با وجود تأمین زمین این رشته در سالن ۵ مرداد اراک توسط اداره کل ورزش و جوانان استان اما هنوز بودجه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص نیافته است.

وی عنوان کرد: احداث این سالن اختصاصی بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و به طور قطع در چند فاز باید احداث شود و به دنبال این هستیم فاز نخست آن عملیاتی شود و بتوان دیواره را در آن نصب کرد.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مرکزی گفت: در خصوص رشته کوهنوردی ۱۰ شهرستان فعال است و در بخش سنگ نوری نیز شهرستان‌های شازند، آشتیان، ساوه، دلیجان، خمین و محلات از دیواره مناسب برای تمرین برخوردار هستند، امیدواریم در سایر شهرستان‌ها نیز این مهم اتفاق افتد تا بتوان استعدادهای بیشتری را جذب کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.