• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

توانایی های کوه پیمایی خود را ارزیابی کنید

  • کد خبر : 64174
  • 11 آذر 1400 - 4:30
توانایی های کوه پیمایی خود را ارزیابی کنید
انجمن پزشکی کوهستان ایران: هنگام آغاز اولین کوه پیمایی و یا حتی بعدا ، همیشه باید توانایی های خود را قبل از هر سفر ارزیابی کنید.

هنگام آغاز اولین کوه پیمایی و یا حتی بعدا ، همیشه باید توانایی های خود را قبل از هر سفر ارزیابی کنید. آنها را با برنامه های خود مقایسه کنید و در صورت نیاز برنامه های خود را تغییر دهید. هر چند کوه پیمایی ذاتاً ورزشی خطرناک نیست ، بسیاری از افراد وقتی در توانایی های خود مبالغه می کنند و یا به طور کافی آمادگی ندارند صدمه می بینند . قبل از هر نوع کوه پیمایی ، همیشه موارد زیر را مدنظر قرار دهید و ارزیابی کنید.

توانایی های جسمانی تان

آگاهی از توانایی ها و محدودیت های جسمانی تان بسیار مهم می باشد. هوا ، زمین و ارتفاع همگی شرایطی هستند که بر کوه پیمایی تاثیر می گذارند و همیشه باید انتظار بدترین حالت را داشته باشید. به هنگام ارزیابی شرایط جسمانی تان ، کوه پیمایی ورزشی بسیار ویژه است و موارد زیادی غیر از ارزیابی استقامت یا توان تان وجود دارد ، مخصوصا اگر قصد دارید کوله پشتی سنگینی را حمل کنید. بدن تان برای تطابق با فشارهای اضافی و خاص کوه پیمایی نیازمند زمان خواهد بود.

دانش فنی ، مهارت ها و تجربه هوای آزاد ( طبیعت )

وقتی نوبت به دانش فنی ، مهارت ها و تجربه می رسد ، باید از توانایی ها و محدودیت های تان آگاه باشید. نباید برای کوه پیمایی برنامه ریزی کنید که مستلزم سنگ نوردی ، عبور از رودخانه ، اردوزنی در هوای آزاد ، تصفیه آب ، جهت یابی با قطب نما یا هر نوع مهارت دیگر است اگر این مهارت ها را در حال حاضر ندارید.همه این مهارت ها قبل از اجرا نیازمند فراگیری است. با مطالعه می توان با این مهارت ها آشنا شد اما هیچ وقت جای تمرین عملی را نمی گیرد.

آماده سازی ذهنی

چیزهای زیادی را هم باید در مورد ثبات و قدرت ذهنی تان بدانید. فکر کنید چگونه با حوادث و موقعیت های پیش بینی نشده احتمالی برخورد می کنید. اگر گم شدید چه واکنشی نشان خواهید داد ، اگر هوا به سوی نامساعد شدن پیش رفت چکار می کنید ، اگر قوزک پایتان پیچ خورد چطور با آن برخورد می کنید ، آمادگی ذهنی برای چنین حوادثی و تمرین ذهنی در مورد برخورد با چنین وضعیت هایی می تواند در صورت تجربه واقعی آنها به شما کمک زیادی کند. و البته ، همیشه آماده باشید.

نویسنده /مترجم: فریدون شیرمحمدلی

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=64174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.