• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

جریمه نقدی ۳ متخلف محیط زیست در نهاوند

  • کد خبر : 53347
  • 20 شهریور 1400 - 19:48
جریمه نقدی ۳ متخلف محیط زیست در نهاوند
بام نیوز: رئیس محیط زیست نهاوند گفت: سه متخلف محیط زیست در نهاوند به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

مهرداد سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز در نهاوند اظهار کرد: سه متخلف محیط زیست که در نهاوند اقدام به شکار غیر مجاز جانداران طبیعت کرده بودند به پرداخت جریمه محکوم شدند.

وی افزود: این متخلفان که در جریان گشت و کنترل کارشناسان و گزارش‌های حامیان محیط زیست، با پیگیری کارشناسان این اداره تحت تعقیب قرار گرفته بودند پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی شدند که بر اساس قانون به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

رئیس محیط زیست نهاوند با یادآوری موارد مصرح قانون در برخورد با شکارچیان غیرمجاز ادامه داد: قانون مطابق با مقررات محیط زیست با کسانی که در فصل یا منطقه شکار ممنوع اقدام به شکار حیوانات کنند برخورد جدی می‌کند.

وی به آسیب‌های وارده از سوی متخلفان اشاره کرد و افزود: شکارچیان غیرمجاز با این اقدام باعث کاهش گونه‌های جانوری شده و نسل برخی از آن‌ها را به سمت انقراض می کشانند.

سلگی به نوع مجازات در نظر گرفته شده برای شکارچیان متخلف اشاره کرد و یاد آور شد: مجازات شکارچیان متخلف از جریمه نقدی تا حبس و شلاق و یا محرومیت از شکار است.

وی افزود: در صورتی که فردی نسبت به مقررات و قوانین محیط زیست بی‌اعتنا بوده و یا اینکه بخواهد جرمش را تکرار کند و به هر نحوی نسبت به شکار غیرمجاز اقدام کند، بین پنج تا ۱۰ سال از گرفتن پروانه شکار محروم میشود.

وی در پایان از عموم مردم و به ویژه دوستداران طبیعت دعوت به همکاری در این خصوص کرد و افزود: از دوستداران محیط زیست درخواست داریم به منظور حفظ گونه‌های جانوری از هرگونه آسیب، شکار، صید و تهدید حیوانات خودداری کنند و اجازه ندهند متخلفین اقدام به شکار کنند تا گونه‌های جانوری با مخاطره روبرو نشوند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=53347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.