• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
3

جشنواره‌های فرهنگی در آستانه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ رونق می‌گیرد

  • کد خبر : 77008
  • 23 تیر 1401 - 22:14
جشنواره‌های فرهنگی در آستانه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ رونق می‌گیرد
بام: اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل با برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در حوزه گردشگری به پیشواز رویداد اردبیل ۲۰۲۳، پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری بام، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل روز پنجشنبه در این زمینه گفت: به صورت همزمان نمایشگاه و جشنواره جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه در صحن قیزیل‌باشلار مجموعه جهانی شیخ صفی و جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر از ۲۲ تا ۲۴ تیرماه در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار برگزار می‌شود.
نادر فلاحی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در استان در ماه‌های منتهی به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ گفت:‌ جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها فرصت مغتنمی برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان است و ما با برگزاری همزمان دو جشنواره در اواخر تیرماه و برنامه‌ریزی برای سایر برنامه‌ها در ماه‌های آینده به استقبال رویداد اردبیل ۲۰۲۳ می‌رویم.
وی ادامه داد: جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر که پانزدهمین دوره خود را با حضور ۶۰ غرفه از ۱۵ استان تجربه می‌کند یکی از مهم‌ترین رویدادهای حوزه گردشگری استان اردبیل است و کارکرد مهمی در معرفی استان به مخاطبان حوزه گردشگری دارد.
او گفت: همزمان در این روزها نمایشگاه و جشنواره جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل در محل صحن قیزیل‌باشلار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز دایر است و ما معتقد هستیم که تعدد این برنامه‌ها تاثیر مثبتی در رونق گردشگری و نشاط جامعه خواهد داشت.
وی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را فرصت بزرگی دانست که باید از این فرصت به منظور برندسازی گردشگری و رونق اقتصادی استان استفاده شود.
فلاحی ادامه داد: برگزاری رویداد بین‌المللی کشورهای عضو اکو در ۲۰۲۳ جهشی عظیم در تعریف محور جدید گردشگری در شمالغرب کشور خواهد بود.
او خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما معرفی استان اردبیل در حوزه گردشگری با توجه و تکیه بر داشته‌های طبیعی و تاریخی آن است که تاکنون آنگونه که باید در سطح ملی و بین‌المللی معرفی نشده است.
اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این استان به شمار می‌رود؛ به طوری که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بود.
پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید این استان به شمار می‌رود.
سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با ۱۰ عضو شامل کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان با هدف گسترش تجارت درون‌منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و نیز ارتقای شرایط برای توسعه اقتصادی پایدار و افزایش سطح زندگی و رفاه مردم، تشکیل شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.