• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

حادثه در ارتفاعات ماکلوان

  • کد خبر : 73892
  • 10 اردیبهشت 1401 - 2:41
حادثه در ارتفاعات ماکلوان
انجمن پزشکی کوهستان ایران: بعدازظهر پنجشنبه اولین روز اردیبهشت ماه 401 ، طی تماس تلفنی از جانب یکی از بومیان منطقه ماکلوان به مرکز کنترل عملیات استان ، مبنی بر سقوط فردی در کوهپایه روستای لیشه کوه ماکلوان ، دستور صادر شد تا یک تیم نجات از پایگاه امداد و نجات ماکلوان به سمت منطقه اعزام شود.

بعدازظهر پنجشنبه اولین روز اردیبهشت ماه ۴۰۱ ، طی تماس تلفنی از جانب یکی از بومیان منطقه ماکلوان به مرکز کنترل عملیات استان ، مبنی بر سقوط فردی در کوهپایه روستای لیشه کوه ماکلوان ، دستور صادر شد تا یک تیم نجات از پایگاه امداد و نجات ماکلوان به سمت منطقه اعزام شود.

ساعت ۱۵:۱۰ تیم نجات به وسیله خودروی امدادی به پای کوه رسید و از آنجا اعضای تیم به راهنمائی یکی از محلیان منطقه به طرف نقطه سقوط پیمایش را آغاز کردند.

پس از ۳۰ دقیقه کوهپیمائی درشیب با سرعت زیاد به فرد آسیب دیده رسیدند . مصدوم مردی ۴۵-۵۰ ساله بود . تمام قسمت های مختلف بدن ایشان که تصور میشد بر اثر سقوط آسیب دیده باشد بصورت میدانی و دیداری بررسی شد .
متاسفانه آسیب جدی از ناحیه سر ، ستون فقرات گردن و کمر و همچنین آسیب از ناحیه پاها با توجه به خونریزی و دردی که شکایت داشت واضح بود . گویا ایشان باسابقه تشنج در هنگام عبور از یک قسمت پر شیب کوه دچار حمله تشنجی شده و این امر منجربه سقوط ایشان شده است.

بعد از تثبیت کردن اعضای آسیب دیده به وسیله آتل ، و بانداژ زخم ها ، مصدوم بر روی برانکارد تثبیت شده و از آنجا به سمت جاده انتقال یافت . با وجود کمک زیاد بومیان بیش از یک ساعت زمان طی شد تا مصدوم به آمبولانس اورژانس حاضر در پای کوه برسد . سپس از آنجا مستقیم به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) انتقال یافت .

کیومرث صادقی ( ریاست محترم جمعیت هلال احمر شهرستان )
ابراهیم یوسفی ( مسئول امداد شهرستان فومن )
فرهام سیار حقگو ( مسئول عملیات شهرستان )
حامد پورشیرین ، محسن کربلائی ، عرفان خدمت بین ، مجتبی رجب زاده و بومیان زحمتکش منطقه ماکلوان

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.