• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

حیوانات وحشی در اثر خشکسالی به محدوده انسان‌ها نزدیک می‌شوند

  • کد خبر : 56519
  • 10 مهر 1400 - 4:12
حیوانات وحشی در اثر خشکسالی به محدوده انسان‌ها نزدیک می‌شوند
بام نیوز: رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، گفت: جغرافیای وسیع ایران و دشت کاشان، یکی از خشک ترین سال‌ها را تجربه می کند و این خشکسالی محیط زیست و تنوع زیستی کشور را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

الهیار دولتخواه در گفت و گو با بام نیوز اظهار کرد: در شرایط سخت خشکسالی، حیات وحش جهت رفع نیازهای اساسی بقای خود مثل آب و غذا به محدوده زیستی انسان‌ها نزدیک می‌شوند و مردم طبیعت دوست، برخوردی مهربانانه با حیات وحش داشته اند.

وی تصریح کرد: با تشدید خشکسالی در فصل تابستان، شکارچیان غیر قانونی نیز با سوء استفاده از شرایط زیست محیطی موجود حاکم بر شهرستان کاشان به ویژه در شهریورماه به سمت حیات وحش تشنه نشانه رفته‌اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، افزود: محیط بانان نیز با تلاشی مضاعف، شهریور ماه امسال را برای شکارچیان غیرقانونی نا امن کردند، به طوری که در این ماه ۱۵شکارچی غیر مجاز در قالب چهار گروه را دستگیر و همراه با سه لاشه حیوان شکار شده و چهار قبضه اسلحه به مقام قضایی تحویل دادند.

وی با تجلیل از شهروندان همیار طبیعت، اظهار کرد: در کنار تلخ کامی های ناشی از شکار غیر قانونی، نجات دو راس بره میش وحشی توسط کوهنوردان کاشانی قابل تحسین است که پس از معاینه توسط دامپزشک در زیستگاه طبیعی رها سازی شدند.

دولتخواه گفت: در راستای پایش واحدهای صنعتی شهرستان کاشان به دنبال آلودگی هوای ناشی از فعالیت دو واحد صنعتی که باعث ایجاد نارضایتی و شکایت ساکنان محل شده بود پس از صدور اخطار زیست محیطی و بی توجهی مسئولان واحد جهت رفع آلایندگی، با حکم مرجع قضایی این دو شرکت تعطیل شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، افزود: انسان برای حفظ و بقای خود نیازمند به طبیعت است و باید حرمت طبیعت را حفظ کند تا خودش هم به عنوان یکی از عناصر اکوسیسم به زندگی خود ادامه دهد.

وی با اشاره به خسارت های ناشی از کرونا، تصریح کرد: طبیعت و محیط زیست یکی از پناهگاه‌های انسان در دوران کرونا و دوری از تجمعات انسانی است، به همین دلیل امیدواریم میزان همزیستی انسان با طبیعت در جهان پسا کرونا افزایش پیدا ‌کند که این همزیستی باعث می‌شود در حوزه‌های مختلف دچار تحول شویم.

دولتخواه گفت: همزیستی مسالمت آمیز انسان با محیط زیست باعث می‌شود که شکار کمتر شود، تخریب جنگل و مراتع و به دنبال آن، فرسایش خاک و آلودگی محیط زیست کاهش پیدا کند و انسان زندگی سالم و بدون استرسی را تجربه کند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=56519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.