• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
4

خبرهای ناخوشایند از K2

  • کد خبر : 18420
  • 24 دی 1399 - 12:06
خبرهای ناخوشایند از K2
بام نیوز: مگدلنا کورزکوفسکا برای رفتن به ارتفاع مردد است.

 

به گزارش بام نیوز، بنا به اعلام اکسپلوررز، کارلوس گارانزو بعد از یک شب کامل استفراغ که نتیجه آن کمبود آب بدن و بروز علائم ناراحتی کلیه شد از صعود به K2 انصراف داد و در اسرع وقت از کمپ اصلی انتقال داده خواهد شد. وی به دلیل ناراحتی روده مدت زیادی در کمپ اصلی بستری بود. آتاناس اسکاتف، کوه نورد بلغاری نیز که مبتلا به بیماری روده ای شده بود بعد از ۵ روز مصرف آنتی بیوتیک بهبود یافت و فردا برای هم هوایی راهی کمپ ۱ خواهد شد. تامارا لونگر اگرچه خوشحال و مثبت اندیش است اما امروز اعلام کرده که سرفه او را خسته کرده و شروع به مصرف آنتی بیوتیک کرده. وزش باد شدید موجب شد تا وی و آلگس گاوان پیشروی به سمت کمپ ۱ را به فردا موکول کنند. شرپایی که نام او فاش نشده نیز قبلا به دلیل سرمازدگی از کمپ اصلی خارج شده.

مگدلنا کورزکوفسکا برای رفتن به ارتفاع مردد است، او می گوید شرایط جوی بهتر شده اما نه برای رفتن به قله و سه روزی که پیش بینی شده بود که هوا خوب است، پشت سر هم نیست و فعلا ترجیح می دهد در کمپ اصلی بماند.

علیرغم وزش باد، شرپاهای سون سامیت و گروه نیرمال پورجا به ثابت گذاری تا کمپ ۴ ادامه خواهند داد و به گفته مینگما جی حین صعود وضعیت تجهیزات باقی مانده در کمپ ۲ در ارتفاع ۷۰۰۰ متر را بررسی خواهند کرد، این وسایل برای ادامه تلاش تیم تماما شرپا ، ضروری است.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=18420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.