• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

خبر جدیدی از کوهنورد اصفهانی گمشده در دماوند نیست

  • کد خبر : 11141
  • 12 آذر 1399 - 6:39
خبر جدیدی از کوهنورد اصفهانی گمشده در دماوند نیست
بام نیوز: رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: با وجود گشت زنی های زیادی که در منطقه انجام شده تاکنون هیچ خبر تازه ای از کوهنورد اصفهانی گمشده در دماوند به دست نیامده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز، دوشنبه هفته گذشته (سوم آذر ماه) یک کوهنورد جوان (تقریبا ۲۷ ساله) اهل استان اصفهان با یکی از دوستانش اقدام صعود به قله دماوند کرد. این کوهنورد همراه با دوستش به منطقه جنوبی دماوند وارد شده و دوست این کوهنورد اصفهانی او را تا گوسفندسرا همراهی کرد و پس  از آن، این کوهنورد به صورت انفرادی اقدام به ادامه مسیر تا رسیدن به بارگاه سوم می‌کند.

اما پس از دو روز که از برگشت او خبری نشد، تیم‌های امداد و نجات به منطقه رفته و از روز پنج‌شنبه گروه‌های نجات مستقر شدند. متاسفانه تیم‌های امداد و نجات در روز پنج‌شنبه هیچ اثری از این کوهنورد پیدا نکردند و تنها جای پای او را در قسمتی از مسیر می‌یابند، اما به دلیل بارش برف زیاد اثر جای پا از یک جایی به بعد قطع می‌شود.

مهدی نصر اصفهانی در گفت وگو با خبرنگار بام نیوز، درباره آخرین وضعیت گروه هایی که به منطقه اعزام شده اند، اظهار کرد: به غیر از اطلاعات قبلی که داریم و بر روی خروجی های خبری و سایت هیئت است، اطلاعات جدیدی به دست نیامده است، روز گذشته نیز گشت هوایی توسط بالگردهای هلال احمر در منطقه داشتیم که نتیجه ای حاصل نشد و متاسفانه تاکنون اثری از کوهنورد اصفهانی نیست.

وی افزود: در این گشت زنی که به صورت هوایی و زمینی انجام شده بیشتر جبهه ها را بررسی کردیم از جمله جبهه شمالی و جنوبی دماوند و شناسایی که لازم بوده، صورت گرفته است. مشکل اصلی ما شرایط جوی نامساعد و ناپایدار و برف و بوران و مه منطقه است، البته در ساعتی نیز هوای آفتابی داشتیم، اما در مجموع هوا مناسب نیست.

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان تصریح کرد: از اصفهان حدود ۱۵ نفر به منطقه اعزام شدند که یک گروه از آنها شب گذشته بازگشت و اکنون در حال بررسی عکس ها و اسناد جمع آوری شده هستیم تا با اطلاعات بیشتر به کار ادامه دهیم و اکیپ جدیدی اعزام کنیم هرچند تاکنون چند اکیپ دیگر از نیروهای اصفهان در منطقه حضور دارند و به کار عملیات امداد، کمک می کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط این احتمال وجود دارد که فردا پایان روند عملیات اعلام شود، باید عکس ها بررسی و بعد با توجه به شرایط جوی و اکیپ های مستقر در منطقه تصمیم گیری شود.

نصر در خصوص علاقه مندان به کوهنوردی برای رفتن به کوه و صعود به قله، تاکید کرد: توصیه من به تمام کوهنوردان و باشگاه های کوهنوردی این است که با توجه به شرایط قرنطینه و کرونا آنها نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و نکته دیگر اینکه در شرایط فعلی از نظر آب و هوایی نیز جو کوهستان ها پایدار نیست و نیاز به تجربه و حضور افراد باتجربه و هماهنگ کردن برخی مسایل است. اگر در آینده شرایط برای انجام این قبیل فعالیت ها مهیا شد حتما به صورت گروهی با حضور کارشناسان و افراد باتجربه اقدام به کوهنوردی های گروهی داشته باشند تا دچار این قبیل مشکلات نشوند.

وی تاکید کرد: بارها و بارها توصیه کردیم به صورت انفرادی اقدام به فعالیت هایی مثل کوهنوردی نداشته باشید، اما متاسفانه باز افرادی دست به چنین کارهایی می زنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=11141
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.