• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

خطر آتش‌سوزی در مراتع؛ مردم هوشیار باشند

  • کد خبر : 52111
  • 12 شهریور 1400 - 7:12
خطر آتش‌سوزی در مراتع؛ مردم هوشیار باشند
بام نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: افزایش دما و وزش باد شدید برای استان پیش‌بینی شده که ممکن است مراتع به دلیل گرمای بالای هوا با آتش‌سوزی مواجه شود.

صفی‌الله کرامتی در گفت‌وگو با بام نیوز، با اشاره به صدور اطلاعیه‌ای در رابطه با مخاطرات احتمالی هواشناسی در استان، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته از سوی هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و هشدارهای داده شده، نیاز است تمهیدات لازم برای مقابله با اتفاقات احتمالی ناشی از این پدیده جوی اتخاذ شود.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته، امروز وزش باد در این استان خواهیم داشت که سرعت آن طی بعد از ظهر و به ویژه روز جمعه، شدیدتر خواهد بود. به همین منظور به همه دستگاه‌های ذی‌ربط استان زنجان و فرمانداری‌ها از سوی مدیریت بحران استان آماده‌باش داده شده است تا تمهیدات لازم را برای مقابله با مخاطرات و حوادث احتمالی فراهم کنند.

این مسئول ادامه داد: در این مدت، افزایش میزان دما نیز برای این استان پیش‌بینی شده که ممکن است مراتع به دلیل گرمای بالای هوا با آتش‌سوزی مواجه شوند و از طرفی نیز شدت وزش باد موجب گسترش حریق شود. مردم نکات ایمنی را رعایت کرده و هشدار و توصیه‌ها را نیز جدی بگیرند.

کرامتی تصریح کرد: لازم است عموم مردم به منظور حفظ سلامت خود از تردد و توقف در کنار درختان خشکیده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و تاسیسات مرتفع در زمان وزش باد به جد اجتناب کنند. همچنین از چوپانان، گردشگران طبیعت و شکارچیان نیز انتظار می‌رود در طی روزهای یاد شده از برافروختن آتش در طبیعت و رها کردن آن نیز به جد پرهیز کنند؛ چراکه کوچک‌ترین بی‌مبالاتی و بی‌احتیاطی در خاموش کردن آتش ممکن است، خسارات زیادی را در پی داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان یادآور شد: آسیب به درختان خشکیده و تاسیسات شهری و روستایی، پرتاب اشیا، شکسته شدن درختان خشکیده و وقوع آتش‌سوزی مراتع و گسترش آن در اثر همراهی افزایش دما و وزش باد شدید، محتمل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.