• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
1

خلاقیت کانون نینوا بخش بیکاه در ترویج کتابخوانی/«کوهنوردی با طعم کتابخوانی»

  • کد خبر : 7529
  • 02 آذر 1399 - 12:00
خلاقیت کانون نینوا بخش بیکاه در ترویج کتابخوانی/«کوهنوردی با طعم کتابخوانی»
بام نیوز: کانون فرهنگی هنری نینوا بخش بیکاه شهرستان رودان همزمان با هفته کتاب در حرکتی خلاقانه جمعی از نوجوانان عضو کانون را به اردوی یک روزه کوهنوردی اعزام کرد که محور اصلی آن ترویج فرهنگ کتابخوانی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز، کانون های فرهنگی هنری متعاقب ماموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۱۲ اسفند ۷۱ و تحت عنوان مصوبه ۳۰۲ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ارائه طرح هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی محول کرد، در راستای احیای نقش واقعی فرهنگی تبلیغی مساجد راه اندازی شدند.

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از رسالت های کلیدی و مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است و از بدو شکل گیری کانون ها، در مساجدی که دارای ظرفیت مناسب بوده اند، کتابخانه هایی راه اندازی شده که با اجرای برنامه ها متنوع توانسته اند نقش موثری در احیا و گسترش فرهنگ مطالعه داشته باشند.

کانون فرهنگی هنری نینوا بخش بیکاه شهرستان رودان یکی از کانون های فعال و دارای پتانسیل مناسب جهت اجرای برنامه های متنوع به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی است و در هفته کتاب برنامه های متنوع و جذابی را اجرا کرده که یکی از این برنامه ها، برگزاری اردوی کوهنوردی با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

« مصطفی داوری »، مدیر کانون فرهنگی هنری نینوا در این باره گفت: این کانون در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های متنوعی و اثرگذاری را اجرا کرد که یکی از آنها اعزم نوجوانان کانون به اردوی یک روزه کوهنوردی بود که کتاب و کتابخوانی محور اصلی آن به شمار می رفت.

وی محل کوهنوردی را کوه های اطراف بخش بیکاه اعلام کرد و افزود: معرفی کتاب توسط کتابدار کتابخانه و برگزاری نشست کتابخوانی از شاخص ترین آیتم های این برنامه بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری نینوا بخش بیکاه شهرستان رودان ادامه داد: در این نشست سئوالاتی مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی طرح شد و به افرادی که پاسخ مناسب دادند جوایزی اهدا شد.

وی معرفی قرآن کریم به عنوان بهترین کتاب و راهنما در زندگی بشر توسط روحانی مسجد یکی دیگر از بخش های مهم این برنامه ذکر کرد و گفت: تاکید برعضویت نوجوانان در کتابخانه و تلاش آنها برای جذب خانواده ها به سمت کتاب و کتابخوانی بخش دیگر برنامه های این اردو بود.

داوری، تاکید بر حضور در برنامه شنبه های با کتاب و  مسابقه معرفی کتاب در فضای مجازی را از آیتم های دیگر این برنامه برشمرد و عنوان کرد: قرآئت  دعای سلامتی امام زمان(عج) و دعای هفتم صحیفه سجادیه از دیگر بخش های این برنامه بود.

وی از تکریم مادر شهید پرچمدار ترویج فرهنگ کتاب، اعلام فراخوان مسابقه مادران قصه گو، اجرای طرح پیوند اولیاء و کتاب، تجلیل از خیرین حوزه کتاب و معلمان فعال به عنوان پرچمداران ترویج کتاب در جامعه، برگزاری کارگاه قصه گویی با محوریت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و رونمایی از کتاب با موضوع سردار دلهای ایرانیان حاج قاسم، برپایی نمایشگاه مجازی کتاب، طرح اهداء و نذر کتاب و مسابقه نقاشی ویژه دانش آموزان ابتدایی با موضوع کتاب و کتابخوانی از شاخص ترین برنامه های کانون نینوا در هفته کتاب ذکر کرد.

گفتنی است؛ شهر بیکاه با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهرستان رودان قرار دارد و در سال ۸۶ از روستا به شهر ارتقا یافت. بیکاه، در دوران دفاع مقدس بیشترین رزمنده را به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام کرد و نسبت به جمعیتش، بیشترین شهید، جانباز و آزاده را در سطح شهرستان رودان تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=7529
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری دشتستان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.