• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

دختری جوانی که دنیای شطرنج را حیرت زده می کند/درباره سریال ورزشی “The Queen’s Gambi”

  • کد خبر : 9654
  • 09 آذر 1399 - 2:47
دختری جوانی که دنیای شطرنج را حیرت زده می کند/درباره سریال ورزشی  “The Queen’s Gambi”
بام نیوز: سریال The Queen’s Gambit را می‌توان ادامه‌ی راه جنبش‌های فمینیستی سال‌های اخیر دانست اما اسکات فرانک دچار سطحی‌گرایی شعارهای فمینیستی نمی‌شود و به اصل داستان‌گویی، بیشتر از هر چیز دیگر بها می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز:  سریال The Queen’s Gambit (وزیر گامبی)پربیننده‌ترین سریال نتلفیکس در سال ۲۰۲۰ تاکنون بوده است.مینی سریالی ۷قسمتی که براساس رمانی به همین نام است نوشته شده توسط والتر تویس.

داستان این سریال درباره دختری یتیم به نام الیزابث هارمون که طی یک حادثه از سن ۹سالگی در یتیم‌خانه توئن بزرگ می‌شود.دختری باهوش و با استعداد که شطرنج را در زیرزمین نزد مستخدمی یاد می‌گیرد و رویای قهرمانی جهان را در سر می‌پروراند.او که در کودکی به داروهای آرام‌بخش و سپس در جوانی به الکب اعتیاد پیدا می‌کند با چالش های زیادی در این راه روبه‌رو می‌شود. این سریال با imdb 8.9 جزو بهترین سریال های منتشر شده محسوب می‌شود.
دیدن این سریال مهیج و جذاب را از دست ندید‌.

سریال The Queen’s Gambit داستان مسیر مبارزه دختری جوان است برای قهرمان شطرنج شدن، اما این سریال درباره شطرنج نیست. پایه­‌های درام و حیات اصلی داستان از جای دیگری سرچشمه می­گیرند؛ تنهایی یک زن. عصر کنونی در فیلمسازی شاید بیش از هر چیز دیگری به تحولات اجتماعی دهه‌ی هفتاد میلادی در آمریکا شبیه باشد.

زمانی که زرق وبرق بیش از هرچیز دیگری خواهان پیدا کرد و دوران اوج شکوفایی موسیقی پاپ و راک بود. دوره­‌ای که حالا در سریال‌سازی اتفاق افتاده است. در حالی که سریا‌ل­‌هایی با داستان­‌های پرپیچ و خم و بودجه‌­های کلان در حال شکستن رکوردهای بازدید هستند، اسکات فرانک (خالق سریال) دست روی یک داستان ساده اما با ویژگی­‌های منحصر به فرد گذاشت.

سریال The Queen’s Gambit برگ برنده‌ی  نتفلیکس است. اوایل دهه‌ی هشتاد بود که والتر تویس، نویسنده‌ی کتاب  The Queen’s Gambit به نگارش کتابی، نه به تبعیت از موج تازه ایجاد شده داستان­‌های نویسندگان نسل سوم، که به هم‍ان شیوه و فرم پیشین و کلاسیک دست زد و نتفلیکس حالا، همان کار را تکرار کرد

استاد بزرگ بانوان ایران می‌گوید: «گاهی انرژی‌های بیرونی هستند که شطرنج‌بازان گمان می‌کنند می‌توانند با آن‌ها برنده شوند.»

سریال Queen’s Gambit جزوه آن دسته از سریال هابب است که وقتی پایش نشستید تا تمامش نکنید رهایش نمی‌کنید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=9654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.