• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
1

دریاچه نمکی، معجزه کویر

  • کد خبر : 43082
  • 07 خرداد 1400 - 23:36
دریاچه نمکی، معجزه کویر
بام نیوز: عامل اصلی ایجاد این دریاچه طغیان رودخانه شور بوده و نکته اصلی این است که جریان رودخانه شور هیچ گاه قطع نمی شود و پس از جاری شدن از ارتفاعات خراسان جنوبی، این رودخانه در انتهای کویر در جنوب لوت در استان کرمان آرام می گیرد.

به گزارش بام نیوز، سیلاب بهار ۹۸ در استان کرمان دریاچه‌ای زیبا در دل کویری خلق کرد که گرمترین نقطه جهان را هم در خود جای داده است. این دریاچه تازه متولد شده در مجاورت کلوت‌های شهداد آغوش خود را به روی پرندگان مهاجر گشوده است و به این ترتیب جاذبه گردشگری متفاوت در کنار دیگر زیبایی‌های کویر در لوت زیبا رقم خورده است.

عامل اصلی ایجاد این دریاچه طغیان رودخانه شور بوده و نکته اصلی این است که جریان رودخانه شور هیچ گاه قطع نمی شود و پس از جاری شدن از ارتفاعات خراسان جنوبی، این رودخانه در انتهای کویر در جنوب لوت در استان کرمان آرام می گیرد. حجم آب دریاچه بسیار زیاد است اما درصد بالایی نمک در این آب ها وجود دارد و تنها می تواند جنبه گردشگری داشته باشد. حجم زیاد آبهای باران در گود ترین بخش کلوت جمع شده و برخی به آن دریاچه جوان و یا معجزه کویر می گویند.

کافی است ۵۰ کیلومتر از سمت شهر تاریخی شهداد به سمت کلوت ها حرکت کنید در میانه راه در کویری که به جز رودخانه شور هیچ آبی در آن یافت نمی شد در آغوش کویر دریاچه ای مواج ایجاد شده است که در میانه آن کلوتها سر از خاک بیرون آورده اند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.