• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24664
1

ذوب برف‌های فوجی‌یاما

  • کد خبر : 18630
  • 25 دی 1399 - 12:40
ذوب برف‌های فوجی‌یاما
بام نیوز: قله کوه فوجی‌یاما بلندترین قله ژاپن، در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰، اولین بارش برف را به خود دید.

 

به گزارش بام نبوز، به‌رغم بارش برف زیاد در مناطق غربی ژاپن، شرق این کشور تهی از برف است. همین موضوع موجب شده تا کلاهک برفی نمادین کوه فوجی (که به طور معمول در تمام ماه دسامبر قابل مشاهده است) امسال کم یا دربرخی بخش‌ها محو شود.

 

قله کوه «فوجی‌یاما» بلندترین قله ژاپن، در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰، اولین بارش برف را به خود دید. اما این برف به سرعت ذوب شد و کلاهک برفی فوجی در ماه های بعد قابل مشاهده نبود. مشاهدات شاخص برف از ماهواره ناسا نشان می‌دهد که پوشش برف کوه در ماه گذشته در کمترین حدخود طی ۲۰ ساله گذشته بوده است.

 

ایستگاه‌های هواشناسی زمینی نیز مشاهدات مشابهی را انجام دادند. «توشیو ایگوچی» کارشناس هواشناسی مستقر در مرکز فضایی گودارد ناسا می‌گوید: “ایستگاه‌های اطراف کوه فوجی در ماه دسامبر بارش بسیار کمتری نسبت به حد معمول ثبت کرده‌اند که از ۲۴ دسامبر، تنها ۱۰ درصد از حد متوسط سال‌های اخیر بوده است”. اطلاعات آب و هوا همچنین نشان می‌دهد که درجه حرارت اطراف کوه در طی دو هفته اول دسامبر به طور غیرمعمولی گرم بوده است.

داده‌های طولانی مدت آب و هوا نشان می‌دهد که شرایط قله در حال تغییر است. یک مطالعه اخیر نشان داد که خط برف کوه در چهار دهه گذشته ۳۰ متر از سطح بالایی حرکت کرده است که احتمالا به دلیل افزایش ۲ درجه سانتیگراد در دمای تابستان می‌باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=18630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.