• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1
اموزشی:

رابطه کوهنوردی و زنده ماندن شما!!

  • کد خبر : 10515
  • 11 آذر 1399 - 2:53
رابطه کوهنوردی و زنده ماندن شما!!
گروه اموزشی بام نیوز:کوهنوردی از ورزش های است که همیشه در مورد آن و اثرات آن در لاغری و تناسب اندام زیاد شنیده ایم و می دانیم از جمله بهترین ورزش ها است.

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص رابطه کوهنوردی و زنده ماندن شما منتشر نمود:

کوهنوردان خود به چند دسته تقسیم می شوند، عده ای تنها برای پیاده روی به کوه می روند و قصد و هدفشان صعود یا رفتن به ارتفاعات بالا نیست. این افراد مسیر های صاف را انتخاب می کنند. این نوع کوهنوردی می تواند برای افرادی با سن های بالا بسیار مناسب باشد زیرا این افراد توانایی صعود و یا حتی گاهی اوقات پیاده روی در مسیرهای شیب دار را ندارند.

عده ای دیگر با توجه به وسایل و ابزار آلاتی که در اختیار دارند به کوهنوردی مشغول می شوند و معمولا برای اهداف بزرگ مانند فتح یک قله پا در این راه می گذارند.

صخره نوردان نیز به دو دسته محتاط و بی احتیاط تقسیم می شوند. گروه اول با وسیله های مجهز و طناب و دیگر موارد ایمنی به صخره نوردی رفته و گروه دوم تنها با توجه به قدرت های خود و اطمینان از وسایلشان این کار را انجام می دهند.

در اینجا قصد داریم تا تعدادی از مزیت هایی که کوهنوردی برای سلامتی شما دارد بررسی کنیم:

افزایش قدرت در بازوها و بالا تنه: همانطور که گفتیم صخره نوردی برای افرادی با توانایی بدنی بالا مناسب است اما اگر تازه این ورزش را شروع کرده اید باید بدانید که پس از مدت زمان کوتاهی قدرت بازوها و بالا تنه شما به طور چشمگیری افزایش می یابد این امر به خاطر این است که شما دائما وزن خود را بر روی دستان و بالا تنه احساس می کنید.

افزایش انعطاف پذیری: از مهمترین فوایدی که می توان از آن نام برد افزایش انعطاف پذیری است. شما در کل مسیر مجبور هستید تا از موانع سخت عبور کنید وگاهی ممکن است مجبور باشید تا از میان سنگ ها نیز عبور کنید برای این کار به یک انعطاف بدنی خوبی احتیاج دارید که پس از مدتی انجام دادن این ورزش به آن دست خواهید یافت.

آهستگی در کهولت سن: با توجه مزیت هایی که کوهنوردی برای بدن ما دارد، بدن سالم تر می ماند و سلامتی نیز از خراب شدن و از کار افتادن برخی اعضای بدن جلوگیری می کند. این امر خود نشان از جوانی بدن شما است. اگر سری به کوه های اطارف تهران بزنید. پیرمردهایی را می بینید که شاید ظاهری پیر اما بدنی جوان دارند.

بازشدن مویرگ‌های بدن: كوهنوردی سبب می‌شود ظرفیت مویرگ‌ها تا ۸۰ درصد  افزایش یافته و بدین طریق ، اكسیژن وموادغذایی درنقاط مختلف بدن باسرعت بیشتری توزیع شود وبا كیفیتی بهتربه مغز وعضلات وهمچنین احشاء‌داخلی بدن برسد.

زیادشدن میزان خون درعضلات: كوهنوردی باعث ۲۰ برابرشدن میزان خون موجود درعضلات می‌شود كه همین امر ، باعث رسیدن غذای بیشتربه عضلات و قویترشدن آن‌ها می‌گردد.

افزایش ظرفیت ریه ها: كوهنوردی باعث می‌شود ظرفیت ریه‌ها وهمچنین توان تهویه آن‌ها افزایش پیداكند وبه همین دلیل است كه یك كوهنورد خوب ، دونده خوبی نیزهست. همچنین برخی از پزشکان کوه ها را برای تصفیه شدن ریه نیز توصیه می کنند. کوه ها به علت داشتن هوایی پاک باعث می شوند تا شما ریه های سالم تری داشته باشید.

جلوگیری ازبیماری قندخون: كوهنوردی باعث افزایش سوخت وسازبدن می‌شود كه این امرباعث مصرف شدن قنداضافی موجود دربدن شده وازایجاد بیماری قندخون جلوگیری می‌كند .

ازبین رفتن چربی‌های اضافی بدن:  كوهنوردی مصرف كالری بدن راتا سه برابرافزایش می‌دهد كه این امر باعث مصرف چربی‌های ذخیره شده دربدن می‌شود همچنین بخشی از چربی هایی که باقی می مانند نیز بعد از استمرار این ورزش و پیاد روی کردن به ماهیجه تبدیل می شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=10515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.