• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
3

رکورددار صعود به اورست، به دنبال ۲۷مین فتح بام دنیا

  • کد خبر : 85129
  • 21 فروردین 1402 - 3:42
رکورددار صعود به اورست، به دنبال ۲۷مین فتح بام دنیا
بام: در تیم SST، کوهنورد افسانه‌ای «کامی ریتا شرپا» نیز قصد دارد با صعود به قله اورست برای بیست و هفتمین بار، رکورد جهانی خود را بشکند.

«کامی ریتا» که به دنبال ۲۷مین صعود به اورست است اینبار راهنمای دوکوه‌نورد ناشنوای آمریکایی و کوه‌نورد نابینای مکزیکی در تیم شرکت سون سامیت ترک SST خواهد بود.

بزرگترین شرکت سازماندهی اکسپدیشن نپال، در هفتادمین سالگرد نخستین فتح اورست توسط هیلاری و تنسینگ پذیرای ۷۰ مشتری از سراسر جهان خواهد بود.
درمیان این افرداد دوکوه‌نورد ناشنوا ازآمریکا و یک کوهنورد نابینای مکزیکی نیز حضور خواهند داشت.
«اسکات و شاینا» که هر دو ناشنوا به دنیا آمده‌اند، می‌خواهند اولین زوج ناشنوای آمریکایی باشند که بر فراز بلندترین قله جهان می‌ایستند. آنها قبلا به کلیمانجارو، آکانکاگوا، دنالی، مون‌بلان و ماترهورن صعود کرده‌اند.

در تیم SST، کوهنورد افسانه‌ای «کامی ریتا شرپا» نیز قصد دارد با صعود به قله اورست برای بیست و هفتمین بار، رکورد جهانی خود را بشکند. همچنین کوهنورد مکزیکی «رافائل جیمی جارامیلو» قصد دارد اولین کوهنورد نابینا از مکزیک برفراز اورست باشد. جارامیلو از ۱۸ سالگی نابینا بوده است.

اما مهمترین چهره این‌تیم احتمالا «کیلیان جورنت» دونده برتر کوهستان و قهرمان کوه‌نوردی با اسکی جهان از اسپانیا است که برای صعود به قلل اورست و لوتسه بدون استفاده از اکسیژن مکمل به نپال آمده است.
در تیم شرکت SST «ویریدیانا آلوارز» کوهنورد زن‌ مکزیکی نیز حضور خواهد داشت. البته او‌ امروز پس از دریافت ویزا به همراه «کریستین هاریلا» راهی تبت شد تا ابتدا برروی قلل چوآیو و‌ شیشاپانگما تلاش کند و‌ سپس به اورست و‌لوتسه بازگردد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.