• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1

رییس هیأت کوهنوردی خراسان رضوی: برای عدم تکمیل دیواره سنگ‌نوردی مشهد از وزارت ورزش گلایه‌مندیم

  • کد خبر : 12553
  • 15 آذر 1399 - 22:46
رییس هیأت کوهنوردی خراسان رضوی: برای عدم تکمیل دیواره سنگ‌نوردی مشهد از وزارت ورزش گلایه‌مندیم
بام نیوز: رییس هیأت کوهنوردی خراسان رضوی گفت: عملیات ساختمانی مجموعه ورزشی 15 خرداد را اداره کل تحویل داده و پس از 13 سال تکمیل شده است؛ اما منتظر نصب دیواره هستیم که در تعهد فدراسیون بوده است.

احمد زحمتکش در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز، در رابطه با صعودهای گروه‌های غیر مجاز و مجاز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی، اظهار کرد: دستورالعمل که به صورت کلی از سوی ستاد ملی کرونا، استانداری، هیأت و اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام و ابلاغ شده است، چنانچه کسی رعایت نکند و مشاهده شود با جدیت با برخورد می‌کنیم‌.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر در تشکل‌های غیر مجاز مشاهده می‌شود، در همین هفته دو مورد مشاهده شد که هر دو مورد را به اداره کل ورزش و جوانان گزارش کردیم.

وی در خصوص میزان حوادث و سقوط از ارتفاعات در دو سه ماه اخیر، اعلام کرد: بسیاری از حوادث مستقیم به هلال احمر اعلام می‌شود، در جلسه‌ای که روز دوشنبه با معاون امداد و نجات داشتیم مفصل در این خصوص صحبت کردیم و آمار حوادث و سقوط از ارتفاعات سال ۹۸ تا ۹۹ هم در این جلسه مطرح شد که اجازه دهید در این خصوص خود هلال احمر آمار را ارائه دهد، چراکه آمار بنده مستند نیست.

زحمتکش با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده هرگونه حادثه با هیات ارتباط بگیرند، خاطرنشان کرد: سالن‌های ورزشی کاملا تعطیل است، کرونا و تاثیر آن در سنگنوردی از کوهنوردی بیشتر بوده است، چراکه کوهنوردی در فضای باز است، اما تیم های سالنی تعدادشان خیلی باید کمتر باشد و ماه اول که دستورالعمل صادر شده بود، سالن های ۸۰ تا ۱۰۰ متری نهایتا ۱۰ تا ۱۵ نفر نباید تمرین می‌کردند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر فاصله ۱۳ ساله برنامه ساخت دیواره سنگنوردی مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد تا اعمال ساخت این دیواره و تاریخ اتمام آن، اظهار کرد: عملیات ساختمانی آن را اداره کل تحویل داده و پس از ۱۳ سال تکمیل شده است؛ اما منتظر نصب دیواره هستیم که در تعهد فدراسیون بوده و فدراسیون از طریق شرکت توسعه تجهیز سال گذشته هم نامه آن را نوشته و وزارت ورزش مناقصه ای برگزار کرد و یک برنده داشت که آن برنده انصراف داد.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی با بیان اینکه ما هم از وزارت ورزش و جوانان گله مند هستیم و هرکس دست و قلمش می‌رسد، کاری کند و بنویسد، تکمیل کرد: امسال هم با وجود پیگیری‌هایی که شد و نامه کتبی ای که فدراسیون به وزارت ورزش زد، سالن ۱۵ خرداد مشهد جزو اولویت‌ها قرار گرفته است، نامه ای داریم از آقای زارعی رییس فدراسیون، که نوشته است مشهد جزو اولویت های اول کشور است، ولی هنوز از وزارت ورزش خبری نیست، هر دو سه ماه کارشناس آن‌ها تماس گرفته و ابعاد می‌گیرد باز هم خبری نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=12553
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.