• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

زباله های پا دار 

  • کد خبر : 58869
  • 26 مهر 1400 - 3:38
زباله های پا دار 
بام نیوز: نکند نمی بینید !؟... نکند از شخص و یا اشخاصی که کمر به نابودی طبیعت بسته اند می ترسید !

چرا سرتان را پایین می‌اندازید و به راه خودتان می روید !؟ مگر ادعا نمی کنید که دوستدار محیط زیست هستید ؟ لابد این همه زباله را در کوهستان ، مردگان و ارواح بالا می آورند و رها می‌کنند . یا شاید دست و پا درآورده اند آشغالها .

نکند نمی بینید !؟… نکند از شخص و یا اشخاصی که کمر به نابودی طبیعت بسته اند می ترسید !

سری به پناهگاه‌های دور و اطراف شهرتان بزنید ، ببینید چه خبر است . اگر می‌بینید یک کوهنورد نمای از خود راضی زباله اش را رها کرده ، با پوزش زیاد «مثل ماست نگاهش نکنید» ، بروید همانجا یقه اش را بچسبید به او بگویید که کارش نادرست است ، زباله اش را جمع کنید و بچپانید توی کوله اش تا یاد بگیرد و بفهمد که کوهستان مراقب دارد . کافیست از بس که کار فرهنگی با ملایمت کردید و جواب نداد .

چه معنی دارد انفعال ! این همه بی تفاوتی از کجا سرچشمه گرفته است ؟ جامعه کوهنوردی بی‌تردید جامعه ای منفعل خواهد شد ، اگر بی تفاوت در برابر خودی‌ها باشد ! خودی که میگویم ، منظور همنوردان خودمان است ، که از روی رفاقت و مرام اشکالاتشان را میبینیم و صدایمان در نمی آید . !

لطفاً اگر کاری برای طبیعت نمی‌کنید ادعای دوستدار_محیط_زیست بودن را کنار بگذارید ، و روی کوله تان بنویسید «به من چه که چه بر سر طبیعت می آید » .

اینکه آدم چیز بدی را ببیند و فقط سرش را به نشانه افسوس تکان بدهد شاهکار نیست ، خیانت است . باید راه را بر زباله های_پادار بست .

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=58869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.