• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
1

زمستان چوآیو: فرصت از دست رفته

  • کد خبر : 82061
  • 18 دی 1401 - 19:15
زمستان چوآیو: فرصت از دست رفته
بام: کوهنوردان حاضر در چوآیو نمی توانند از پنجره هوایی خوب این هفته استفاده کنند، چرا که نتوانستند وسایل گم شده خود را جایگزین کنند.

به گزارش خبرنگار بام، گلجه شرپا حتی برای آوردن برخی از لوازم منهدم شده به داخل شکاف رفت و موفق شده تعدادی از کاپشن های پر و کیسه خواب ها را بازیابی کند اما همه چیز را پیدا نکرد.

گلجه نوشت: «وارد شدن به جایی که نمی‌خواهید در آن باشید، بسیار ترسناک بود.

کوهنوردان هیچ لباس اضافی در ارتفاعات ندارند و نمی توانند کسی را در یک تیم کوچک پشت سر بگذارند. در واقع، شش شرپاهای کوهنوردی به اضافه کریستین هاریلا و آدریانا براونلی نیرویی حداقلی برای مسیر بسیار طولانی ای هستند که با آن روبرو هستند.

آدریانا براونلی نوشت: “گاهی اوقات، چیزهایی اتفاق می‌افتد که کاملاً خارج از کنترل شما هستند و همین چیزها منجر به از دست دادن یک پنجره مهم هوایی در این هفته شد.”

او اضافه کرد که از آنجایی که باد بسیار می‌وزد، آنها نمی‌توانند در هیچ نقطه‌ای از مسیر وسایل را جاگذاری کنند.

او گفت: “ما باید در یک تلاش با کوله های بسیار سنگین صعود کنیم و چون تیم کوچکی داریم، بنابراین همه باید تجهیزات خود را حمل کنند.” “که نتیجتا کوله پشتی خیلی سنگین می شود.”

ماناسلو زمستان

البته در سالهای قبل شرایط لزوما به این شکل نبوده است و تیم ها در سال گذشته توانستند سه کمپ در مسیر برپا کنند. اما در سال جاری جریان جت بیش از حد کم ارتفاع بوده و مسیر را تحت تاثیر قرار می دهد. الکس تکسیکون هم اضافه کرده است که کمپ یک آنها در ماناسلو از بین رفته است.

مقابله با باد

تیم های زمستانی اغلب با بادهای شدید مقابله می کنند و در صورت امکان از چندین تکنیک استفاده می کنند. این موارد شامل استفاده از سراک برای محافظت، ساختن دیوارهای برفی یا غارها و حتی خوابانیدن چادرها است. یک تلاش قله با تمام تجهیزات برای چنین تیم کوچکی در چنین مسیر طولانی بسیار سخت خواهد بود. گلجه شرپا حتی سعی دارد یک کمپ ۴ و ۵ هم در مسیر برقرار کند که باعث می شود بارها حتی سنگین تر هم بشوند.

همه اینها به علاوه درگیری فنی در ارتفاع بالا از دلایلی هستند که باعث شده مسیر جنوب جنوب غربی در چوآیو به ویژه توسط تیم های آلپی کمتر مورد استفاده قرار گیرد.

به هر حال، هدف نهایی آنها باز کردن مسیر برای تیم های تجاری است. بر این اساس آنها باید مسیر را ثابت گذاری کرده و تعداد کمپ های متعادلی برای اهداف صعودهای تجاری ایجاد کنند. این باعث می شود سرعت حرکت هم کاهش یابد. هر چند ایمنی افزایش خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82061

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.