• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

سارقان پناهگاه کوهنوردی قله عجم خلخال را تخریب کردند

  • کد خبر : 12929
  • 18 آذر 1399 - 20:50
سارقان پناهگاه کوهنوردی قله عجم خلخال را تخریب کردند
بام نیوز: معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال گفت: پناهگاه کوهنوردی واقع در بلندای قله عجم و سومین قله مرتفع استان اردبیل توسط سارقان تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز ، احمد قنبری روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت خلخال افزود: به دلیل به سرقت رفتن امکانات ساختمان پناهگاه کوهنوردی قله عجم از جمله درب و پنجره‌ها ، بخشی از دیوارهای این بنا تخریب شده و این محل برای استفاده به عنوان جان‌پناه برای کوهنوردان مناسب نیست.

وی با بیان اینکه سرقت امکانات این پناهگاه توسط کوهنوردان گزارش و برای شناسایی و دستگیری سارقان تلاش می‌شود، اظهارداشت: سرقت امکانات پناهگاه کوهنوردی کوه عجم خلخال توسط چهار سارق انجام شده که بزودی دستگیر شده و در اختیار محاکم قضایی قرار خواهند گرفت.

معاون فرماندار خلخال گفت: سرقت امکانات این مکان قدیمی با قدمت بیش از ۶۰ سال در بلندای قله عجم با ارتفاع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر که هر سال میزبان همایش‌های سراسری سالانه کوهنوردان و طبیعت‌گردان است، مورد توجه افکار عمومی به این موضوع شده و انتظار از فرماندهی انتظامی شهرستان همت لازم برای شناسایی و دستگیری سارقان است.

معاون فرماندار خلخال جابجایی احشام ، غلات و چوب درختان گردو از سوی دامداران ،کشاورزان و باغداران  این شهرستان را بدون دریافت مجوز حمل از اداره دامپزشکی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ممنوع اعلام کرد و افزود: این گونه محدودیت‌ها با هدف پیشگیری از سرقت از دامداری‌ها ،  انبار نگهداری غلات و قطع درختان کهنسال گردوی باغ‌های میوه در مناطق شهری و روستایی این منطقه انجام می‌شود.

قنبری با تاکید بر لزوم اجرای طرح پیشنهادی فرماندهی انتظامی خلخال مبنی بر نصب و راه‌اندازی دوربین‌های پایش تصویری در مبادی روستاهای بزرگ و کوچک تشریح کرد: این کار از طریق پیگیری بخشداران سه بخش مرکزی ،شاهرود و خورش‌رستم با تامین اعتبار از محل اعتبارات دهیاری‌ها اجرا

می‌شود.

او کسب رتبه اول فرماندهی انتظامی خلخال در کاهش آمار جرایم سرقت در این شهرستان را حاکی از افزایش تلاش ماموران پلیس آگاهی و مجموعه پرسنل تلاشگر این فرماندهی دانست و گفت: در صورت همراهی مردم به نیروی انتظامی و انجام اقدامات پیشگیرانه سرقت بطور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=12929
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.